Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Специфіка документальної драми в контексті інфотейнментизації телевізійного простору

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чорна, Кристіна Василівна
dc.date.accessioned 2022-01-19T11:18:42Z
dc.date.available 2022-01-19T11:18:42Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Чорна К. В. Специфіка документальної драми в контексті інфотейнментизації телевізійного простору // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 38. С. 201-207. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3778
dc.description The purpose of the article is to identify the features of documentary drama as a new genre education of domestic television; to study and generalize the subjective and objective aspects of its effective functioning in the context of postmodern tendencies and the process of infotainment of the media space. Methodology. The historical-cultural method was applied, which helped to study various aspects of the origin and development of documentary drama in retrospect, as well as to understand the formation of the genre in the context of the specifics of domestic television space at the beginning of the XXI century; typological, thanks to which the attributive characteristics of the docudrama are revealed; a comparative method, the application of which made it possible to compare the characteristic features of foreign and domestic docudrama. Scientific novelty. Documentary drama as a specific genre education of foreign television in the second half of the twentieth century has been studied. and the peculiarities of the origin and development of the docudrama on Ukrainian television have been clarified. It is stated that the direction of development of modern television documentary in general and the genre of documentary drama in particular, is due to the specifics of the artistic search for postmodernism, aimed at expressing the inner life of man. It was revealed that the typical features of infotainment (artificially enhanced plot drama; thematic direction designed to enhance the emotional response of the viewer; approximation of drama to the formulas of the Hollywood film industry, etc.) first clearly manifested in the American docudrama. Conclusions. In the process of finding ways to synthesize documentary and non-documentary, Ukrainian television art seeks to find ways to solve complex in-depth problems, in particular innovative opportunities to create universal genre and species forms. The study showed that the development of domestic television documentaries (the early 2000s) takes place mainly in the format of infotainment - the desire to make it commercially successful and popular leads to integration into the global process of creating entertainment television. At the present stage, the docudrama, which tells about real events and emphasizes expensive reconstructions, is positioned as an important strategic direction of the Ukrainian documentary. The focus on the entertainment of the viewer determines the specifics of its subject. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості документальної драми як нового жанрового утворення вітчизняного телемистецтва; дослідити та узагальнити суб’єктивні та об’єктивні аспекти його ефективного функціонування в контексті постмодерністичних тенденцій та процесу інфотейнментизації медійного простору. Методи дослідження. Застосовано історико-культурний метод, що посприяв вивченню різноманітних аспектів виникнення та розвитку документальної драми в ретроспективі, а також осмисленню становлення жанру в контексті специфіки вітчизняного телевізійного простору початку ХХІ ст.; типологічний, завдяки якому виявлено атрибутивні характеристики докудрами; компаративний метод, застосування якого дозволило порівняти характерні ознаки зарубіжної та вітчизняної докудрами. Наукова новизна. Досліджено документальну драму як специфічне жанрове утворення зарубіжного телемистецтва другої половини ХХ ст. та уточнено особливості виникнення і розвитку докудрами на українському телебаченні. Констатовано, що напрямок розвитку сучасної теледокументалістики в цілому та жанру документальної драми зокрема зумовлено специфікою художніх пошуків постмодернізму, спрямованих на вираження внутрішнього життя людини. Виявлено, що типові риси інфотейнменту (штучно посилений сюжетний драматизм; тематичне спрямування, що розраховане на посилення емоційного відгуку глядача; наближення драматургії до формул голлівудської кіноіндустрії та ін.) вперше чітко проявилися в американській докудрамі та були запозичені діячами українського телемистецтва в процесі копіювання популярних зарубіжних форматів. Висновки. У процесі пошуку способів синтезування документального і не документального українське телевізійне мистецтво прагне віднайти способи вирішення складних глибинних завдань, зокрема новаторських можливостей створення універсальних жанрових та видових форм. Дослідження виявило, що розвиток вітчизняної телевізійної документалістики (початок 2000-х рр.) відбувається переважно в форматі інфотейнменту – прагнення зробити її комерційно успішною та популярною, що зумовлює інтегрування в глобальний процес творення розважального телебачення. На сучасному етапі докудрама, в якій розповідається про реальні події та робиться акцент на дорогих реконструкціях, позиціонується важливим стратегічним напрямом української документалістики. Спрямованість на розважання глядача зумовлює специфіку її тематики. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject докудрама uk_UA
dc.subject постмодернізм uk_UA
dc.subject телемистецтво uk_UA
dc.subject теледокументалістика uk_UA
dc.subject інфотейнмент uk_UA
dc.title Специфіка документальної драми в контексті інфотейнментизації телевізійного простору uk_UA
dc.title.alternative The specifics of documentary drama in the context of infotainment of television space uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу