Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Доколова, Альона Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2022-01-20T08:41:50Z | |
dc.date.available | 2022-01-20T08:41:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Доколова А. С. 3D-mapping як синтез технології та мистецтва: ґенеза, еволюція та актуальність у сучасному світі // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С. 10-15. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3785 | |
dc.description | The purpose of the article is to identify the features of the formation of projection mapping as a synthesis of technology and art; consider the specifics of development and trends in the use of 3D-mapping technology in historical retrospective. Methodology. To achieve this goal and solve the problems caused by it, an integrated approach to studying the genesis of video mapping, as well as methods of modern art history, in particular, the historical method (to study the features of using video projections in the space of social art in retrospect) was applied; evolutionary method (to consider the dynamics of the development of video mapping as a synthesis of art and technology); typological method (to identify the features of using 3D-mapping, in accordance with the specifics of modern multimedia technologies) and other. Scientific novelty. The formation and development of 3D Video Mapping, as a unique direction in audiovisual art, is investigated; The features of the use of media technologies in the second half of the XX - beginning of the XXI century are revealed and characterized; the evolution of video mapping at the present stage and the specifics of the use of projection mapping in innovative multimedia technologies of the present, in particular the augmented reality space, are examined. Conclusions. The history of world art shows that innovative artists have always relied on innovative methods, tools, and materials, in order to express their creative vision. At the present stage, 3D Video Mapping operates in accordance with the specifics of the modern space of social art and media landscape. However, digital culture and new media are only typical for the end of the XX - beginning of the XXI century. the background of this art form, which actually has a long cultural tradition. At the present stage, video art can be created and displayed on the screen by adding various interfaces and instruments as part of the production or installations. Video installations of the beginning of the XXI century form the relationship between space (external or internal walls of buildings, stage space, etc.) and materials that are video-louvered and displayed on a specific surface. In accordance with the specifics, space plays an active role in the process of demonstration and recognition of innovative art forms in public. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті – виявити особливості формування проекційного мепінгу як синтезу технології та мистецтва; розглянути специфіку розвитку та тенденції використання технології 3D-mapping в історичній ретроспективі. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети та вирішення зумовлених нею завдань застосовано комплексний підхід до вивчення ґенези відеомеппінгу, а також методи сучасного мистецтвознавства, зокрема, історичний метод (для дослідження особливостей використання відеопроекцій у соціомистецькому просторі в ретроспективі); еволюційний метод (для розгляду динаміки розвитку відеомеппінгу як синтезу мистецтва і технологій); типологічний метод (для виявлення особливостей використання 3D-mapping, відповідно до специфіки сучасних мультимедійних технологій) та ін. Наукова новизна. Досліджено формування та розвиток 3D Video Mapping як унікального напрямку аудіовізуального мистецтва; виявлено та охарактеризовано особливості використання медіа технологій в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.; розглянуто еволюції відеомеппінгу на сучасному етапі та специфіку використання проекційного меппінгу в інноваційних мультимедійних технологіях сучасності, зокрема просторі доповненої реальності. Висновки. Історія світового мистецтва засвідчує, що художники-новатори завжди спиралися на інноваційні методи, інструменти та матеріали, з метою вираження власного творчого бачення. На сучасному етапі 3D Video Mapping функціонує відповідно до специфіки сучасного соціомистецького простору та медіа пейзажу. Проте, дигітальна культура та нові медіа-середовища є лише типовим для кінця ХХ – початку ХХІ ст. тлом даної форми мистецтва, що насправді має давню культурну традицію. На сучасному етапі відеомистецтво може бути створене та показане на екрані шляхом додавання різноманітних інтерфейсів та інструментів в якості частини постановки або інсталяцій. Відеоінсталяції початку ХХІ ст. формують відношення між простором (зовнішні чи внутрішні стіни будівель, сценічний простір та ін.) та матеріалами, котрі відеолізуються і відображаються на певній поверхні. Відповідно до специфіки, простір відіграє активну роль в процесі демонстрування та визнання новаторських мистецьких форм у публічному просторі. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | 3D-mapping | uk_UA |
dc.subject | візуальні шоу | uk_UA |
dc.subject | звуко-світлові презентації | uk_UA |
dc.subject | відеоарт | uk_UA |
dc.subject | проекції | uk_UA |
dc.subject | мультимедійні технології | uk_UA |
dc.title | 3D-mapping як синтез технології та мистецтва: ґенеза, еволюція та актуальність у сучасному світі | uk_UA |
dc.title.alternative | 3D-mapping as a synthesis of technology and art: genesis, evolution, and relevance in the modern world | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |