dc.contributor.author |
Гриценюк, Роман Анатолійович |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-21T09:15:21Z |
|
dc.date.available |
2022-01-21T09:15:21Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Гриценюк Р. А. Специфіка сальси як хорео-графічного феномена в контексті світового соціокультурного простору // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С. 63-67. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3800 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the specifics of Salsa as a complex choreographic phenomenon in the context of the development of social and cultural space and the space of social art of the second half of the 20th and beginning of the 21st centuries; determine the stylistic and technical characteristics of the popular types of Salsa at the present stage of development of social and show dances. Methodology. To achieve the goal, the following scientific knowledge methods were used in the study: the historicism method, which helped to study the features of the formation and origin of Salsa; typological method - to identify factors influencing the formation, development, and transformation of Salsa and determine the features of this process; a method of comparative analysis aimed at identifying common and distinctive elements of popular modern Salsa styles; method of art history analysis - to determine the characteristic stylistic features of Salsa as social and show dance. Scientific novelty. An art study of Salsa as a complex cultural, artistic and social phenomenon was carried out; the process of formation and development of Salsa in historical retrospective is investigated; typical dance movements and Salsa dance figures are analyzed; based on art history analysis, the characteristic stylistic features of Colombian Salsa, Salsa Cassino, Salsa Los Angeles, Salsa Metro, Dominican Salsa, Salsa Freestyle, Salsa Rueda, etc. The practical and theoretical aspects of the activities of the international Salsa festivals are reviewed and characterized. Conclusions. Salsa as a multinational dance and music complex was formed as a result of complex transactions encoded in various styles of dance. Modern Salsa is the result of the development of traditional Latin American genres and their subsequent Americanization. Dance, which is very popular all over the world, is deprived, unlike many ballroom dances, of conditions of strict codification and standardization, open for improvisation, and therefore is constantly evolving, although it is no exception to perform Salsa according to a certain pattern or choreography. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – виявити специфіку сальси як складного хореографічного феномену в контексті розвитку соціокультурного та соціомистецького простору другої половини ХХ – початку ХХІ ст.; визначити стилістичні та техніко-технічні особливості популярних видів сальси на сучасному етапі розвитку соціальних та шоу-танців. Методологія дослідження. Для досягнення мети у дослідженні застосовано такі методи наукового пізнання, як: метод історизму, що посприяв вивченню особливостей формування та зародження сальси; типологічний метод – для виявлення факторів впливу на формування, розвиток та трансформацію сальси і визначення особливостей даного процесу; метод порівняльного аналізу, спрямований на виявлення спільних та відмінних елементів популярних сучасних стилів сальси; метод мистецтвознавчого аналізу – для визначення характерних стилістичних ознак Сальси як соціального та шоу-танцю. Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавче дослідження сальси як складного культурного, мистецького та соціального явища; досліджено процес формування та розвитку сальси в історичній ретроспективі; проаналізовано найтиповіші танцювальні рухи та фігури танцю сальса; на основі мистецтвознавчого аналізу, виявлено характерні стилістичні ознаки «колумбійської сальси», «сальси Касіно», «сальси Лос-Анджелес», «сальси-Метрополітен», «Домініканської Сальси», «сальси-фристайл», «сальси-Руеда» та ін.; розглянуто та охарактеризовано практичні та теоретичні аспекти діяльності міжнародних фестивалів сальси. Висновки. Сальса як багатонаціональний танцювально-музичний комплекс сформувався внаслідок складних транзакцій, закодованих у різноманітних стилях танцю. Сучасна сальса – результат розвитку традиційних латиноамериканських жанрів та їх наступної американізації. Надзвичайно популярний у всьому світі танець позбавлений, на відміну від багатьох бальних танців, умов жорсткої кодифікації і стандартизації, відкритий для імпровізації, а тому постійно розвивається, хоча не є виключенням і виконання сальси за певним шаблоном чи хореографією. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
соціальні танці |
uk_UA |
dc.subject |
шоу-танці |
uk_UA |
dc.subject |
сальса |
uk_UA |
dc.subject |
хореографічний феномен |
uk_UA |
dc.subject |
стилістичні особливості |
uk_UA |
dc.subject |
техніка виконання |
uk_UA |
dc.subject |
Латинська Америка |
uk_UA |
dc.subject |
США |
uk_UA |
dc.title |
Специфіка сальси як хореографічного феномена в контексті світового соціокультурного простору |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Specificity of salsa as a choreographic phenomenon in the context of the world socio-cultural space |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |