dc.contributor.author |
Кеба, Мирослав Євгенович |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-21T09:24:19Z |
|
dc.date.available |
2022-01-21T09:24:19Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Кеба М. Є. Створення художнього образу в спортивному бальному танці // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С. 68-72. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3801 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the specifics of creating an artistic image in sports ballroom dancing based on an art criticism analysis of its symbolic plastic system. Methodology. The method of artistic and stylistic analysis was applied, which helped to identify and substantiate the leading trends in sports ballroom dance at the beginning of the twentieth century; typological method (for analyzing the interpretation of an artistic image in choreographic art); semiotic method (for the study of sports ballroom dance as a unique symbolic system); cognitive method (to justify the uniqueness of the artistic image in sports ballroom dance, the specifics of the sublimation of artistic thinking and the figurative vision of dancers); a method of aesthetic and art history analysis, which helped to identify the artistic and philosophical and aesthetic vector of understanding sports ballroom dance. Scientific novelty. An art history analysis of the artistic, aesthetic and symbolic aspects of sports ballroom dance has been carried out; The features of creating an artistic image in accordance with the specifics of the symbolic-plastic system of sports ballroom dancing are revealed. Conclusions. The study revealed that the artistic image in sports ballroom dance is manifested in its emotional fullness, substantial character, and expressive-graphic elements. Each dance of the European and Latin American program has its own drama, defining the angle of disclosing the image of the couple, the corresponding pace, rhythmic and melodic structure, character and technique of movement. Current trends in sports ballroom dance show the synthesis of reality and dance in artistic images - in accordance with the specifics of this type of choreographic art, the artistic image is a natural continuation of ballroom dance, the relationship between a man and a woman dominating in it, which are expressed by unique means of choreographic expression, due to specifics of dance vocabulary. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – виявити специфіку створення художнього образу в спортивному бальному танці на основі мистецтвознавчого аналізу його знаково-символьної пластичної системи. Методологія дослідження. Застосовано метод художньо-стилістичного аналізу, що посприяв виявленню та обґрунтуванню провідних тенденцій в спортивному бальному танці на початку ХХІ ст.; типологічний метод (для аналізу інтерпретації художнього образу в хореографічному мистецтві); семіотичний метод (для дослідження спортивного бального танцю як унікальної знаково-символьної системи), метод когнітивності (для обґрунтування унікальності художнього образу в спортивному бальному танці, специфіки сублімування художнього мислення та образного бачення танцюристів); метод естетико-мистецтвознавчого аналізу, що посприяв виявленню художнього та філософсько-естетичного вектору осмислення спортивного бального танцю. Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавчий аналіз художньо-естетичних та знаково-символьних аспектів спортивного бального танцю; виявлено особливості створення художнього образу відповідно до специфіки знаково-символьної пластичної системи спортивного бального танцю. Висновки. Дослідження виявило, що художній образ у спортивному бальному танці проявляється в його емоційній наповненості, змістовній характерності та виражально-зображальних елементах. Кожний танець європейської та латиноамериканської програми має власну драматургію, визначаючи певний ракурс у розкритті образу пари, відповідно темпу, ритміко-мелодійної структури, характеру та техніки руху. Сучасні тенденції спортивного бального танцю засвідчують синтезування дійсності та танцю в художніх образах – відповідно до специфіки даного виду хореографічного мистецтва, що є природним продовженням бального танцю, домінуючим у ньому є взаємовідносини між чоловіком та жінкою, які виражаються унікальними засобами хореографічної виразності, зумовленими специфікою танцювальної лексики. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
спортивний бальний танець |
uk_UA |
dc.subject |
художній образ |
uk_UA |
dc.subject |
знаково-символьна система |
uk_UA |
dc.subject |
хореографія |
uk_UA |
dc.subject |
дуетність |
uk_UA |
dc.subject |
пози |
uk_UA |
dc.subject |
па |
uk_UA |
dc.title |
Створення художнього образу в спортивному бальному танці |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Creating an artistic image in sports ballroom dance |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |