Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Фортепіанне мистецтво композиторської школи Одеси: передумови і реалії (від ХІХ до ХХ століття)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іванова, Людмила Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-01-23T12:33:33Z
dc.date.available 2022-01-23T12:33:33Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Іванова Л. О. Фортепіанне мистецтво композиторської школи Одеси: передумови і реалії (від ХІХ до ХХ століття) // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С. 129-133. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3813
dc.description The purpose of the article is to mark the style main position of Odessa composer creative community on the base of the analysis piano works of the significant for this city’s creative personalities from XIX to the XX century. The methodology of the study is revealed in riverbed intonation approach that is to say by means of beliefs about the unity of process factors in music and speech, as this bequeathing in works of B.Asafiev and his followers in Ukraine, unrolled specified interdisciplinary generalization, on the example textbooks of A.Losev, R.Ingarden, E.Nazaykinkij, E.Markova, and others. The scientific novelty of the work is conditioned by originality style categorizations of composer regionalism of the Odessa since the given approach to piano works on objective history reason was not brought forth. Conclusions. Piano compositions of composers presented Odesa creative this sort school from XIX to XX century that is to say in time of the bloom of the Odesa as the center of the South of Ukraine and the largest her city demonstrated reaction, first, on winnowing the modernist style-vanguard this history stage, in some cases overtaking creative openings Petersburg and Moscow, secondly, correlations of the Ukrainian-Russian and other national introductions formed the harmonic interaction and this differed from another large center of the Ukraine level Kyiv, Lviv and exceeding activity Harkov on meant temporary area. As a whole piano creative activity, either as art in general, exceedingly harmonious is bound was with culture of the salon as an aristocratic cultural donation that was defined by the official status of the Odessa - the third city to empires, which inertia of the position was saved up to begin Second world war. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – зазначити стильову домінанту одеського композиторського творчого співтовариства на основі аналізу фортепіанних творів значимих для цього міста творчих особистостей від ХІХ до ХХ ст. Методологічна база дослідження – у руслі інтонаційного підходу, тобто через уявлення про єдність процесуальних показників музики і мовлення, як то заповідано у працях Б.Асаф’єва і його нащадків в Україні, розгорнуті вказані міждисциплінарні узагальнення, за прикладом текстів книг О.Лосєва, Р.Інгардена, Є.Назайкінського, О.Маркової та ін. Наукова новизна роботи зумовлена оригінальністю стильової класифікації композиторської регіоналістики Одеси, оскільки даний підхід по відношенню до фортепіанних творів з об’єктивних історичних причин не висувався. Висновки. Фортепіанні твори композиторів, що представляли одеську творчу школу цього роду від ХІХ до ХХ століття, тобто в пору розквіту Одеси як центра Півдня України і найкрупнішого її міста демонстрували реактивність, по-перше, на віяння модерну-авангарду цього історичного етапу, в деяких випадках випереджаючи творчі відкриття Петербургу й Москви, по-друге, співвідношення українського-російського та инших національних вкраплень складали гармонічну взаємодію і тим відрізнялись від інших крупних центрів України рівня Київа, Львова и перевищуючи активність Харкова на зазначеній часовій ділянці. У цілому ж фортепіанна творчість, як і мистецтво взагалі, надзвичайно органічно pв’язана була з культурою салону як аристократичного культурного здобутку, що визначалося офіційним статусом Одеси – третього міста імперії, інерція положення якого зберігалася аж до початку Другої світової війни. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject фортепіанне мистецтво uk_UA
dc.subject композиторська школа uk_UA
dc.subject національний стиль uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject Одеса uk_UA
dc.subject регіоналістика uk_UA
dc.title Фортепіанне мистецтво композиторської школи Одеси: передумови і реалії (від ХІХ до ХХ століття) uk_UA
dc.title.alternative Piano art of composer schools of the Odessa: premises and reality (from XIX to XX century) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу