Короткий опис(реферат):
Мета статті. В процесі дослідження було обгрунтовано сутність та виокремлено структуру змісту поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус». Дослідження проводилось з позицій принципу культуровідповідності, який розуміється як прямий зв’язок змісту освіти з культурою. Методологічною основою дослідження виступають: міждисциплінарний підхід, який передбачає застосування в теоретичному обгрунтуванні поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» наявного систематизованого знання з різних галузей сучасної науки; холістичний підхід, побудований на світоглядному синтезі всіх знань щодо цінності цілісного розвитку людини; праксіологічний підхід, метою якого є взаємодія, що створює умови для саморозвитку, самоосвіти, вільного вибору, особистісної та практичної успішності. Наукова новизна полягає у доповненні категоріального апарату вітчизняного мистецтвознавства і вокальної педагогіки новим сучасним терміном. Висновки. Окреслено характерні риси естрадного вокального мистецтва та специфічні ознаки нових сучасних некласичних вокальних технік. Визначено поняття «естрадного виконавського вокального тезаурусу» як цінністно-орієнтована особистісно-діяльнісна якість естрадного вокаліста, що має когнітивну і творчу сутність та складає індивідуально-професійний ресурс виконавця, який дає можливість презентувати яскраву, неповторну художньо-виконавську інтерпретацію естрадного вокального твору. Висвітлено структурні елементи сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу: когнітивний, вокально-технічний, технологічний, артистичний, комунікативний, інтерпретаційний та художньо-образний компоненти.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. In the process of research, the essence of the concept «contemporary pop vocal-performing thesaurus» was substantiated and its structure was highlighted. The study conducted from the standpoint of the principle of cultural-conformity, which is understood as a direct connection of educational content from current culture. The methodological basis of this research is: a interdisciplinary approach that involves the use in the theoretical substantiation of the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» of existing systematic knowledge in various sience fields; a holistic approach that built on a world-view synthesis of all knowledge about the value of holistic human development; a praxiological approach whose purpose is interaction that creates conditions for self-development, self-education, free choice, personal and practical success. Scientific novelty lies in the addition of the categorical apparatus of the native art history and vocal pedagogy with a new contemporary term. Conclusions. The article outlines the characteristic features of the pop music genre and the specific features of new contemporary non-classical vocal techniques. The concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» as a is a personal-activity quality that has a cognitive and creative essence and constitutes an individual-professional resource of a performer, which gives an opportunity to present a bright, unique artistic-performing interpretation of a pop vocal composition is defined. It also covers the structural elements of the contemporary pop vocal-performing thesaurus, namely: cognitive, vocal-technical, technological, artistic, communication, interpretive and artistic-figurative components.