Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бабченко, Яніна Юріївна | |
dc.date.accessioned | 2022-01-27T12:57:55Z | |
dc.date.available | 2022-01-27T12:57:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Бабченко Я. Ю. Графічний дизайн у просторі інформаційно-комунікативних технологій сучасності // Мистецтвознавчі записки. 2019. № 36. С. 99-104. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3852 | |
dc.description | The purpose of the article is to determine the interactions of the figurative and functional parameters of graphic design as a component of communicative space. The methodology of the study is to apply analytical, art, functional, systematic methods of graphic design research in the context of information-communication formation technology as a certain synthesis of the arts. The scientific novelty of the research is to define the meaning of graphic design as a synthetic sphere that combines the nowadays universal, capacitive dimensions of communicative technologies. Conclusions. Thus, the conglomerate of anthropological, visual, and verbal reaches in the letter of modern communication the graph-virtual language of a kind of apex. But more and more, this letter is turning into a chaosogenic environment that must seek attractors, find resting areas, epicenters that would be harmonizing. As well as this is one way or another related to the informative message to the information environment in which the graphic design works. As a result of the analysis, we can conclude that the image in graphic design is synesthetic, determined by the fact that the letter dominates, but it sends to many realities that we see as fantasy, cyberpunk, a certain classic, a new wave and more. All these contexts and images, of course, are not leaky, they fit into the space of culture, in one way or another express themselves in writing, speech, discourse of advertising and variety, show business, in all that space that can be defined as the art space of performance, presentations of information and communication relations. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – визначити взаємодії образних та функціональних параметрів графічного дизайну як складової комунікативного простору. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, мистецтвознавчого, функціонального, системного методів дослідження графічного дизайну в контексті формування інформаційно-комунікативних технологій як певного синтезу мистецтв. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні сутності графічного дизайну як синтетичної сфери, яка поєднує в собі всеосяжні виміри комунікативних технологій сучасності. Висновки. У результаті здійсненого аналізу можна дійти висновку, що образ в графічному дизайні є синестезійним, визначається в тому, що домінує письмо, але воно відсилає до багатьох реалій, які ми споглядаємо як фентезі, кібер-панк, певна класика, нова хвиля та ін. Всі ці контексти та образи, звичайно, не є герметичними, вони вписуються в простір культури, так чи інакше виражають себе в письмі, промові, дискурсі реклами та естради, шоу-бізнесу, у всьому тому просторі, що можна визначити як арт-простір вистави, презентації інформаційно-комунікативних відносин. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | дизайн | uk_UA |
dc.subject | письмо | uk_UA |
dc.subject | рефлексія | uk_UA |
dc.subject | артефакт | uk_UA |
dc.subject | графічний дизайн | uk_UA |
dc.subject | менеджмент | uk_UA |
dc.title | Графічний дизайн у просторі інформаційно-комунікативних технологій сучасності | uk_UA |
dc.title.alternative | Graphic/Design in Information - Communication Technology Space at the Contemporary period | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |