Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Дендізм і гламур в контексті англійської художньої літератури ХІХ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Безугла, Руслана Іванівна
dc.date.accessioned 2022-02-03T08:52:26Z
dc.date.available 2022-02-03T08:52:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Безугла Р. І. Дендізм і гламур в контексті англійської художньої літератури ХІХ століття // Мистецтвознавчі записки. 2019. № 35. С. 131-136. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3914
dc.description The purpose of the article is to identify the similarities between such phenomena as glamor and dandyism. The article was a continuation of the study of the historical continuity of visual demonstrativeness, in particular, glamor, which is investigated as an ambivalent artistic phenomenon, aimed at unifying symbolic values and aesthetic ideal and contains certain scenarios of behavior. Research methodology. The use of the method of integrated historical-art study based on the principles of systematic and historicism made it possible to consider dandyism and glamor as integral phenomena of art. Scientific novelty. Based on the analysis of the works of English literature, the hypothesis about the historical continuity of glamor and its main feature of visual demonstrativeness is substantiated, and the presence of common features between the phenomena of dandyism and glamor is revealed. Conclusions. It is proved that the phenomena of glamor and dandyism are related phenomena, which are united by visual demonstrativeness; artificiality, theatricality, illusiveness; symbolism and the presence of certain codes; masking its essence (in dandyism, as in glamor, it does not matter what the inner world of a person is filled with, the main thing is the ability to "disguise", hide the true feelings, sensations, emotions, thoughts, etc.). uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити подібність між такими явищами, як гламур і дендизм. Стаття стала продовженням дослідження історичної континуальності візуальної демонстративності, зокрема гламуру який досліджується як амбівалентний художньо-мистецький феномен, що спрямований на уніфікацію символічних цінностей та естетичного ідеалу й містить певні сценарії поведінки. Методологія дослідження. Використання методу комплексного історико-мистецтвознавчого дослідження на основі принципів системності та історизму, дозволило розглядати дендизм і гламур як цілісні явища мистецтва. Наукова новизна. На підставі аналізу творів англійської художньої літератури обґрунтовується гіпотеза про історичну континуальність гламуру та його основної ознаки візуальної демонстративності, виявлена наявність загальних характерних рис між явищами дендизму та гламуру. Висновки. Доведено, що явища гламуру і дендизму є досить спорідненими феноменами, які об’єднує: візуальна демонстративність; штучність, театральність, ілюзорність; символізм та наявність певних кодів; маскування своєї сутності (в дендизмі, як і в гламурі, не має значення чим наповнений внутрішній світ людини, головним стає вміння «замаскувати», приховати справжні почуття, відчуття, емоції, думки тощо). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject дендізм uk_UA
dc.subject гламур uk_UA
dc.subject візуальна демонстративність uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject література uk_UA
dc.subject художньо-мистецький феномен uk_UA
dc.subject анлійська література uk_UA
dc.title Дендізм і гламур в контексті англійської художньої літератури ХІХ століття uk_UA
dc.title.alternative Dandyism and glamor in the context of the nineteenth century English literature uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account