Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Майсенська порцеляна у Сумському обласному художньому музеї ім. Н. Онацького

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Решетньова, Ганна Олексіївна
dc.date.accessioned 2022-02-03T09:51:12Z
dc.date.available 2022-02-03T09:51:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Решетньова Г. О. Майсенська порцеляна у Сумському обласному художньому музеї ім. Н. Онацького // Мистецтвознавчі записки. 2019. № 35. С. 167-172. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3919
dc.description Purpose of the article: Analysing of a number of Meissen porcelains received from private collectors and currently stored in the collection of Nykonor Onatskyi Sumy Region Museum of Art; The refined attribution of artworks and making the Ukrainian Meissen porcelain heritage known in the general European context. The methodology applied in the study included the art expert analysis of artworks made available for the study and comparative analysis of similar items. Characteristics of similar items and their similarity to studied items underlie the conclusions on availability of the same characteristics in a studied item and the assumptions in respect of the place and time of its origination. The scientific novelty of the study is due to the new attribution of porcelain items kept in N. Onatskyi Sumy Region Museum of Art. The overview of the porcelains in the Museum’s collection in comparison with world equivalents (both, figurines and monumental items) makes porcelains of the Ukrainian collection known in the global context. Conclusions. Ukrainian art collections contain a number of classic artworks manufactured in Western Europe in the 18th – 19th centuries. Open collections enabled our studying of only a small part of Meissen porcelains received from private collectors and currently kept in N. Onatskyi Sumy Region Museum of Art. The study resulted in the finding of similarities with monumental sculptures, the new attribution of three items and pending review of the fourth item. Thus, the collection of N. Onatskyi Sumy Region Museum of Art includes Winter, Spring Allegory or Flora, Summer Allegory or Ceres allegoric sculptures from the former collection of Ye. Rusakova; Abduction of Proserpine from the collection of Е. Zakharyan. The more accurate origination years of the Woman Sitting on the Pouf figure have been ascertained, while the origination place of this item requires further study. The conclusions made in the course of the study suggest that artwork may be attributed not only on the basis of the marking and similar items, but also based on its stylistic features, painting style, and color peculiarities. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Проаналізувати ряд порцелянових творів Майсенської фарфорової мануфактури, що надійшли від приватних колекціонерів та нині зберігаються в колекції Сумського обласного художнього музею імені Никанора Онацького. Уточнити атрибуцію творів та ввести український спадок у загальноєвропейський контекст. Методологія дослідження полягала в мистецтвознавчому аналізі наданих для вивчення творів, а також в компаративному аналізі аналогічних предметів. На підставі характеристик предмета-аналога та схожості з предметом дослідження робилися висновки про наявність тих же характеристик у досліджуваного предмета, висувалися припущення про місце та час його походження. Наукова новизна дослідження полягає в новій атрибуції порцелянових предметів з Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького. Огляд порцелянових творів з колекції музею у порівнянні зі світовими аналогами як малої пластики, так і монументальних об’єктів, вводить предмети української збірки у світовий контекст. Висновки. Українські мистецькі збірки містять значну кількість класичних творів західноєвропейських мануфактур XVIII–XIX ст. Завдяки відкритості фондів, ми ознайомилися лише з незначною частиною предметів Майсенської порцелянової мануфактури, що надійшла від приватних колекціонерів та нині зберігається у Сумському обласному художньому музеї ім. Н. Онацького. Внаслідок дослідження було простежено паралелі з монументальною скульптурою, здійснено нову атрибуцію трьох предметів та винесено на розгляд датування четвертого. Таким чином, у СХМ зберігаються: алегоричні скульптури «Зима», «Алегорія весни» або «Флора», «Алегорія літа» або «Церес (Церера)» – з колишньої колекції Є. Русакової; «Викрадення Прозерпіни» зі збірки Е. Захар’ян. Уточнено роки створення моделі фігури «Жінка, що сидить на пуфику», місце походження предмету потребує подальшого дослідження. Висновки, що були зроблені під час аналізу, дозволяють стверджувати, що окрім клейма та предметів аналогів, виріб можна атрибутувати завдяки стилістичним особливостям, манері розпису та кольоровим нюансам. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject фарфор uk_UA
dc.subject порцеляна uk_UA
dc.subject атрибуція uk_UA
dc.subject Майсенська фарфорова мануфактура uk_UA
dc.subject Сумський художній музей uk_UA
dc.subject приватна колекція uk_UA
dc.title Майсенська порцеляна у Сумському обласному художньому музеї ім. Н. Онацького uk_UA
dc.title.alternative Meissen Porcelains in N. Onatskyi Sumy Region Museum of Art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу