Короткий опис(реферат):
Мета роботи: виявити репертуар празника Вознесіння Господнього та простудіювати аналітичний комплекс співдії лінгвістичного й музикологічного інструментарію з Любачівського Ірмологіона 1674 року. Методологія дослідження полягає у контекстуально-аналітичному методі з використанням таких дисциплін як: історична палеографія, музична медієвістика, філологія та богословія канонічного тексту, що разом у поєднанні розкривають музичне мистецтво давнього ірмолойного репертуару. Наукова новизна визначає пріоритет комплексного осмислення піснеспівів празника Вознесіння Господнього, що вперше виявляє музично-риторичні фігури і тропи у канонічних текстах та співдію богословського змісту і музично-поетичної композиції. Висновки. Формотворча особливість музично-віршової організації піснеспівів празника Вознесіння Господнього структурується на варіативній метричній організації з розспівним мелосом мажорного і мінорного нахилу. Мелодичні поспівки викладені за принципом повторності у гласовій системі, що стилістично підтримує закладені риторичні фігури і тропи у канонічному тексті.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to discover the repertoire of the feast of the Ascension of the Lord and study the analytical complex of the linguistic and musical language of Lubomachi Irmologion, 1674. The methodology of the research consists in the contextual-analytical method with the use of such disciplines as: historical paleography, musical mediavitics, philology and theology of the canonical text, which in combination reveals the musical art of the old irmological repertoire. Scientific novelty determines the priority of comprehensive comprehension of chants of the feast of the Ascension of the Lord, which for the first time reveals musical and rhetorical figures and tracks in canonical texts and co-produces theological content and musical and poetic composition. Conclusions. The formative feature of the musical and poetic composition of the chants of the feast of the Ascension of the Lord is structured on a variable metric organization with chanting melody of major and minor tilt. The melodic tunes are based on the principle of repetition in the tone system, which stylistically supports the laid-back rhetorical figures and tracks in the canonical text.