Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Дослідження пов’язане з пошуком найбільш ефективних шляхів досягнення історично коректного звучання вокального твору українського бароко в рамках професійного вокального ансамблю в контексті сучасних виконавських реалій та ідентифікацією доцільності та міри втілення окремих елементів художнього тексту партесного твору в процесі практичної роботи диригента-хормейстера. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-логічного методу для осмислення канонів виконання музики українського бароко, емпіричних методів: експеримент (апробація окремих елементів художнього тексту на базі колективу виконавців), спостереження, а також методів аналізу та синтезу. Наукова новизна. В рамках дослідження проведений практичний експеримент: освоєння восьмиголосного партесного твору в умовах наближених до автентичних, окреслені основні принципи роботи диригента-хормейстера в контексті такого підходу та описана методика досягнення коректного звукового образу. Такого роду робота проводиться вперше. Висновки. Досягнення відносного історично достовірного звучання у виконанні вокальних творів українського бароко базується на принципах свідомого підходу до художнього тексту твору всіма учасниками ансамблю, кожний учасник ансамблю є джерелом інтерпретації твору (зазвичай джерелом інтерпретації є диригент чи керівник ансамблю), достовірна реалізація вербального тексту твору базується на колективній роботі з транслітерації, роботі в умовах, наближених до автентичних: без партитурного викладу, тактових рис, у відповідних акустичних умовах і т.д., ретельному плануванні репетиційного процесу.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The research is related to the search for the most effective ways to achieve the historically correct sounding of the vocal composition of the Ukrainian Baroque within the professional vocal ensemble in the context of modern performing realities; and to identify the feasibility and extent of the implementation of individual elements of the artistic text of the party work due to the practical work of the conductor-choirmaster. The methodology of the research is to apply the historical-logical method for studying the canons of performing the music of the Ukrainian Baroque, empirical methods: experiment (testing of individual elements of artistic text based on the group of performers), observation, as well as methods of analysis and synthesis. Scientific novelty. Within the framework of the research, a practical experiment was conducted: the development of an eight-part partial work in conditions close to authentic outlined the main principles of the conductor of the choirmaster in the context of this approach and described the technique of achieving the correct sound image. This kind of work is being done for the first time. Conclusions. The achievement of relative historical sound in the performance of vocal works of the Ukrainian Baroque is based on the principles of a conscious approach to the artistic text of the work by all members of the ensemble, each member of the ensemble is the source of the interpretation of the work (usually the source of interpretation is the conductor or leader of the ensemble), openness to the experiments in reading the musical text, reliable implementation of the verbal text of the work - collective work on transliteration, careful planning of the rehearsal process, work in conditions of close prose authentic (no party presentation, clock features, etc.).