Короткий опис(реферат):
Мета роботи - виявити історико-культурну специфіку місіонерської діяльності О. Скрябіна щодо ознак музичного менеджменту як ціннісного, творчого явища духовної культури, що має практичну реалізацію в умовах соціокультурної взаємодії. Методологія включає в себе аналітичний, порівняльно-історичний і жанрово-номінативний музикознавчі підходи, обумовлені естетико-культурологічними та філософськими позиціями, як це маємо в роботах П. Валері, О. Лосєва, Л. Сабанєєва, в дисертаціях Д. Андросової, В. Батанова, Лю Бінцяна та ін. Методологічні основи дослідження складають теорія пізнання, філософські принципи діалектики єдності і взаємодії об'єкта і суб'єкта, загального і одиничного, духовного і матеріального, культурологічного та історичного. Наукова новизна полягає у розрізненні історико-культурних особливостей музичного менеджменту у місіонерських зусиллях О. Скрябіна, скерованих християнсько-ісихастськими
стимулами його світоглядних настанов, які живили як творчо-практичну діяльність геніального митця, так і організаційно-миротворчі зусилля на захист «інтелектуального Переродження» людей у період кривавих реалій Першої світової війни. Висновки. Визначена християнсько-ісихастська ґенеза світоглядних основ О. Скрябіна, що надавала рис музичному менеджменту організаційно-управлінських принципів, детермінованих національним менталітетом потреби «спасіння людства» через релігійне єднання в екуменічно-розширювальному тлумаченні планетарно-значущих акцій («релігаре» - зв‘язок). Ціннісно-смислове навантаження організаційно-управлінських засобів О.Скрябін вбачав у відправі Містерії як планетарно-об‘єднуючого чинника, попри соціально-політичний розбрат, викликаний Першою світовою війною. Вказані позахудожні показники місіонерської активності О. Скрябіна демонструють парадигмальну складову поєднань творчо-практичної і організаційно-виховної, теоретично-культуротворчої та ін. діяльності в особі видатних особистостей минулого століття, феномен яких зазначений в «системі Леонардо да Вінчі» П. Валері як визначальний індекс психологічної настанови творчої особистості.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify the historical and cultural specifics of A. Scriabin's missionary activity in dealing with the features of music management as a value, creative phenomenon of spiritual culture, which has a practical implementation in the conditions of socio-cultural interaction. The methodology includes analytical, comparative-historical, and genre-nominative musicological approaches determined by aesthetic-cultural and
philosophical positions, as we have in the works of P. Valeri, O. Losev, L. Sabaneev, in the dissertations of D. Androsova, V. Batanov, Liu Binqian, etc. The methodological foundations of the research are the theory of knowledge, philosophical principles of dialectics of unity and interaction of object and subject, general and individual, spiritual and material, cultural and historical. The scientific novelty lies in the distinctive historical and cultural features of Music Management in the missionary efforts of Fr. Scriabin, directed by the Christian-Hesychast incentives of his ideological attitudes, which fueled both the creative and practical activities of both a brilliant artist and organizational and
peacekeeping efforts to protect the "intellectual rebirth" of people during the bloody realities of the first World War. Conclusions. The Christian-Hesychast, including the genesis of the ideological foundations of Fr. Scriabin, who gave the features of music management, organizational and managerial principles determined by the national mentality of the need to "save humanity" through religious unity in an ecumenical-expanding interpretation of planetary-significant actions ("Religare"-communication). Scriabin saw the value-semantic load of organizational and managerial means in
the dispatch of the mystery as a planetary-unifying factor-despite the socio-political discord of the first World War. Extra-artistic indicators of missionary activity by their nature are indicated. Scriabins demonstrate the paradigmatic component of combinations of creative-practical and organizational-educational, theoretical-cultural-creative, etc. in the
person of outstanding personalities of the last century, the phenomenon of which is indicated in the "Leonardo da Vinci system" by P. Valerie as a marking index of the psychological attitude of a creative person in the last century.