Короткий опис(реферат):
Мета роботи полягає у вивченні досвіду розробки та впровадження інформаційного ресурсу для
покращення адаптації студентів першого курсу до навчання у закладі вищої освіти. Методологія
дослідження полягає у застосуванні загальнонаукових методів аналізу, узагальнення, систематизації
та порівняння, що дало змогу розробити ієрархічну структуру процесу адаптації студентів
першого курсу в освітньому та соціальному середовищі закладу вищої освіти з метою проектування
та наповнення інформаційного ресурсу для взаємодії студента із структурними підрозділами
університету (на прикладі Національного університету «Львівська політехніка»). Наукова новизна
полягає у розширені теоретичних знань та практичних навиків для створення інформаційного
ресурсу, який допоможе студенту знайти потрібну та корисну інформацію для полегшення його
адаптації. Висновки. Створення інтерактивного інформаційного простору для адаптації студентів першокурсників надає можливість забезпечити успішне пристосування студентів до нових викликів
у їхньому житті. Керівництво закладів вищої освіти зацікавлене у якнайшвидшій освітній, науковій,
творчій, спортивній та суспільній адаптації студентів. Запропонована ієрархічна структура
дозволить визначити основні напрямки адаптації студентів в залежності від особливостей
організації студентського життя у закладі вищої освіти. Кожен напрямок адаптації містить свої
проміжні цілі, які деталізують діяльність у цьому напрямку. Досягнення вказаних проміжних цілей
забезпечується відповідними засобами та рекомендаціями. Запропонований інформаційний ресурс
дозволить здійснити інформаційну підтримку студента в процесі його адаптації. Цей ресурс суттєво спростить пошук необхідної інформації для освітньої, наукової, творчої та суспільної діяльності
студента, допоможе в організації самостійної роботи та забезпечить зворотній зв'язок студента-першокурсника з структурними підрозділами закладу вищої освіти.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the experience of developing and implementing an information
resource to improve the adaptation of first-year students to study in higher education. The methodology is to
apply general scientific methods of analysis, generalization, systematization, and comparison, which allowed
to develop of a hierarchical structure of the process of adaptation of first-year students in the educational
and social environment of higher education to design and fill information resources for student interaction
with departments university (for example, Lviv Polytechnic National University). The scientific novelty is the
expansion of theoretical knowledge and practical skills to create an information resource that will help students
find the necessary and useful information to facilitate its adaptation. Conclusions. Creating an interactive
information space for the adaptation of first-year students provides an opportunity to ensure the successful
adaptation of students to new challenges in their lives. The management of higher education institutions is
interested in the fastest possible educational, scientific, creative, sports, and social adaptation of students.
The proposed hierarchical structure will determine the main directions of adaptation of students depending
on the peculiarities of the organization of student life in higher education. Each direction of adaptation
contains its own sub-goals, which detail the activities in this direction. Achieving the mentioned sub-goals is
ensured by appropriate means and recommendations. The offered information resource will allow to carry out
information support of the student in the course of its adaptation. This resource will greatly simplify the search
for the necessary information for educational, scientific, creative, and social activities of the student, help in
organizing independent work, and provide feedback to the first-year student with the structural units of higher
education.