Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити та проаналізувати українсько-чеські взаємовпливи у формуванні народного
хореографічного мистецтва Волині. Методологія. Під час вивчення стильових особливостей, образно пластичних якостей танцювального мистецтва Волині використано метод компаративного аналізу. Оскільки на
процес становлення народного танцю в регіоні суттєво вплинули різноманітні історичні події та культурне
життя, доцільно було використовувати історико-культурний та контекстуальний методи дослідження. Для
узагальнення та структурування фактів обрано аналітичний метод. Наукова новизна. Вперше
охарактеризовано українсько-чеські взаємовпливи у формуванні народної хореографічного мистецтва Волині.
Висновки. Проведений аналіз дозволяє констатувати наявність українсько-чеських взаємовпливів, що
обумовили особливості формування народного танцю Волині. Зокрема, дослідження хореографічної стилістики
волинської і поліської польки засвідчує наявність синтезу її елементів із традиційними, реліктовими проявами
хореографічної культури регіону: весільними традиціями, місцевими іграми, древніми язичницькими
святкуваннями тощо. Взаємовпливи відбувалися не лише на рівні лексичних трансформацій виконавської
майстерності, а й у площині образно-тематичних ознак, обумовлюючи локальну своєрідність автентичних
танців Волині.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify and analyze Ukrainian-Czech interactions in the formation of Volyn folk
choreographic culture. Methodology. The method of comparative analysis was used during the study of stylistic
features, and figurative and plastic qualities of Volyn's dance art. Since the process of formation of folk dance in the
region was significantly influenced by various historical events and cultural life, it was advisable to use the historical cultural and contextual method. The theoretical and analytical method was chosen to generalize and structure the facts.
Scientific novelty. Ukrainian-Czech interactions in the formation of Volyn folk choreographic culture are characterized
for the first time. Conclusions. The analysis allows us to state the presence of Ukrainian-Czech interactions, which led
to the peculiarities of the formation of the folk choreographic culture of Volyn. In particular, the study of the
choreographic stylistics of Volyn and Polissya polka testifies to the synthesis of its elements with traditional, relict
manifestations of the region's choreographic culture: wedding traditions, local games, ancient pagan celebrations, etc.
Interactions took place not only at the level of lexical transformations of performing skills but also in the plane of
figurative and thematic features, determining the local originality of authentic Volyn dances.