Короткий опис(реферат):
Мета роботи. У статті розглянута специфіка сучасного вокального виконавства як поєднання класичних
співацьких традицій із законами естрадного мистецтва. Методологією дослідження визначена методична
праця провідного західного вокального педагога К. Садолін «Повна вокальна техніка», яка розкриває внутрішні
механізми виконавського аспекту, зокрема вокальні прийоми та голосові ефекти, що використовуються у всіх
музичних напрямах як класичної, так і естрадної музики (джаз, рок та поп-напрями). Наукова новизна
дослідження полягає у тому, що в українській науці вперше розглядається праця, яка деталізовано розкриває і
пропонує новий методико-педагогічний підхід щодо аналізу сучасної вокальної техніки. На межі ХХ–ХХІ ст.
сформувався класичний кросовер як результат поєднання класики та вокальної естради. Яскравими
представниками цього напряму на Заході стали Андреа Бочеллі, Сара Брайтман, Емма Шаплін, Алесандро
Сафіна, Філіппа Джордано та інш. З появою звукової апаратури змінилися акустичні умови у роботі співаків,
що потребувало певної корекції як у питаннях базової постановки голосу, так і вокальної техніки. Проблемами
сучасного співоцького звукоформування займалися К. Садолін (Данія), С. Ріггс (США), Н. Дрожжина і
Т. Самая (Україна) та ін. Висновки. Методична розробка провідного педагога Кетрін Садолін «Повна вокальна
техніка» пояснює ключові моменти базової постановки голосу, характеризує нове звукоформування й описує
усі голосові прийоми академічного та естрадного вокалу. Термінологічний аспект методики К. Садолін
вдосконалює професійну лексику сучасної вокальної педагогіки.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The article considers the specifics of modern vocal performance as a combination of
classical singing traditions with the laws of variety art. The research methodology determines the methodical work of
the leading Western vocal teacher K. Sadolin "Complete vocal technique", which reveals the internal mechanisms of the
performance aspect, including vocal techniques and voice effects used in all musical directions of both classical and
variety music (jazz, rock and pop directions). The scientific novelty of the study is that for the first time in Ukrainian
science the work is considered, which reveals in detail and offers a new methodological and pedagogical approach to
the analysis of modern vocal techniques. At the turn of the XX-XXI centuries formed a classic crossover as a result of a
combination of classics and a variety of art vocals. Prominent representatives of this trend in the West were Andrea
Bocelli, Sarah Brightman, Emma Chaplin, Alessandro Safina, Philippe Giordano, and others. With the advent of sound
equipment, the acoustic conditions in the work of singers changed, which required some correction in both the basic
staging of the voice and vocal technique. K. Sadolin (Denmark), S. Riggs (USA), N. Drozhzhina and T. Samaya
(Ukraine), and others dealt with the problems of modern singing sound formation. Conclusions. Methodical
development of the leading lecturer Katherine Sadolin's "Complete vocal technique" explains the key points of the basic
staging of the voice, characterizes the new sound formation, and describes all the vocal techniques of academic and
variety art vocals. The terminological aspect of the method K. Sadolin improves the professional vocabulary of modern
vocal pedagogy.