Короткий опис(реферат):
Метою роботи є аналіз режисерської постановки Андреаса Вайріха опер «Сокіл» та «Алкід»
Д. Бортнянського на сцені Львівської національної опери. Методологія дослідження ґрунтується на
міждисциплінарному підході, який дозволяє використовувати наукові дослідження з історії музичної культури,
музикознавства, театрознавства, сценічного мистецтва, сучасного театрального мистецтва тощо. Для
досягнення поставленої мети було використані методи: історичний допоміг проаналізувати ґенезу створення та
постановок опер Д. Бортнянського «Сокіл» та «Алкід»; метод аналізу дозволив розкрити етико-естетичні
наративи та образи опер «Сокіл» та «Алкід»; порівняльний метод застосований для висвітлення відмінностей
режисерських версій Андеаса Вайріха опери «Алкід» та його інноваційність у її синтезі з оперою «Сокіл».
Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше проаналізовано режисерські інтерпретації опер
Дмитра Бортнянського Андреасом Вайріхом в Львівській національній опері. Висновки. Постановки опер
Д. Бортнянського «Сокіл» та «Алкід» у 2021 році на сцені Львівської національної опери української
диригентки Оксани Линів та німецького режисера Андреаса Вайріха є зразком ренесансу національних
традицій та українського контенту в контексті розвитку сучасної європейської культури. Інноваційність, етико-естетичні наративи та синтетичність об’єднання двох різних творів розкриває евристичний потенціал рефлексії
внутрішнього конфлікту особистості через класику національної музичної культури в сучасності.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Research. The purpose of the research is to analyze Andreas Weirich's directing of the operas «Le
Faucon» and «Alcide» by D. Bortniansky on the stage of the Lviv National Opera. Methodology. The methodology of
the research is based on an interdisciplinary approach that allows us to use the knowledge from the history of music
culture, musicology, theatre studies, performing arts, contemporary theatre, etc. To achieve the goal of the research, the
author has used the following methods: a historical one (to analyze the genesis of the creation and production of
D. Bortniansky's operas «Le Faucon» and «Alcide»); an analysis (to highlight ethical and aesthetic narratives and
images of the operas «Le Faucon» and «Alcide»); a comparative method (to analyze the differences between Andreas
Weirich's directorial versions of the opera «Alcide» and its innovation in its synthesis with the opera «Le Faucon»).
Scientific Novelty. The scientific novelty of the research is the analysis of Andreas Weirich's directorial interpretations
of Dmytro Bortniansky's operas at the Lviv National Opera. Conclusions. Thus, the performances of D. Bortniansky's
operas «Le Faucon» and «Alcide» in 2021 at the Lviv National Opera by Ukrainian conductor Oksana Lyniv and
German director Andreas Weirich are a model of the renaissance of national traditions and Ukrainian content in the
context of modern European culture. The innovativeness, ethical and aesthetic narratives, and synthetic nature of the
combination of two different operas reveal the heuristic potential of the reflection on the internal conflict of the modern
individual by the classics of national musical culture.