Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Татаренко, Марина Генадіївна | |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T09:38:02Z | |
dc.date.available | 2022-06-08T09:38:02Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Татаренко М. Г. Художньо-творча дієвість манер акторської гри у процесі виконання ролі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 1. С. 213-218. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4182 | |
dc.description | Purpose of the article. Consideration of the manner of acting as a means of the artistic and creative process in the artist's work on creating a stage image of the character of the role. The research methodology consists in the application of the modeling method - to analyze the creation of a model of the acting style of a certain historical period in the development of performing arts to identify its most characteristic essential features; art criticism method - to consider the artistic and playful effectiveness of the manner of acting, the effectiveness of its individual characteristics in creating the image of the actor of the role in the process of the emergence and subsequent genesis of theatrical art; functional method - to substantiate the principles of the creative process of the manner of acting as a phenomenal phenomenon directly related to the definition of cognitive meanings, pragmatic characteristics of the interpretation of the character of the role in the play of a certain theatrical era of acting; the cultural-historical method - for analyzing the manner of acting in the concrete historical development of the theater, not only as a kind of key to the interpretation of the character of the role, but also the praxeological process of acting; the comparative method - to conduct and determine a comparative analysis of the models of the manner of the acting score of the game as ways of working on the images of stage works. Research novelty. For the first time, a detailed description of each manner of acting is provided, its specifics in the work on the artistic image of the role of the performer of the stage form - the actor of the drama theater. Conclusions. The solution to the existing problems of theater as an art form lies primarily in the professional competence of the actor, which provides him with the opportunity, using his own abilities, to correctly choose the style of stage play, in accordance with the genre plan of the play and its directorial interpretation, for free effective mastery of the skill of creating a bright, holistic and a unique image of the protagonist of a work of art, taking into account the experience and achievements of a galaxy of outstanding stage masters in different historical periods of the theater's existence. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи. Розгляд манер акторської гри як засобів художньо-творчого процесу у роботі артиста над створенням сценічного образу дійової особи ролі. Методологія дослідження полягає у застосуванні методу моделювання – для аналізу створення моделі манери акторської гри певного історичного періоду у розвитку сценічного мистецтва для виявлення її найбільш характерних суттєвих рис; мистецтвознавчого методу – для розгляду художньо-ігрової дієвості манери акторської гри, ефективності її індивідуальних ознак у створенні образу дійової особи ролі у процесі виникнення і наступної ґенези театрального мистецтва; функціонального методу – для обґрунтування принципів творчого процесу манери акторської гри як феноменального явища, що безпосередньо пов’язане з визначенням пізнавальних смислів, прагматичних характеристик інтерпретації персонажу ролі у виставі певної театральної епохи лицедійства; культурно-історичного методу – для аналізу манери акторської гри конкретного історичного розвитку театру не тільки як своєрідного ключа до інтерпретації дійової особи ролі, але й самого праксеологічного процесу акторського виконавства; компаративного методу – для проведення і визначення порівняльного аналізу моделей манери акторської партитури гри як способів роботи над образами сценічних творів. Новизна дослідження. Вперше надана ґрунтовна характеристика кожної манери акторської гри, її специфіки у роботі над художнім образом ролі виконавця сценічної форми – лицедія драматичного театру. Висновки. Вирішення існуючих проблем театру як виду мистецтва полягає, насамперед, у професійній компетентності актора, яка дає йому можливість за допомогою власних здібностей вірно обирати манеру сценічної гри, відповідно до жанрового плану вистави та її режисерської трактовки, для вільного ефективного володіння майстерністю створення яскравого, цілісного та неповторного образу дійової особи художнього твору, враховуючи досвід та надбання плеяди видатних майстрів сцени в різні історичні періоди існування театру. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | театр | uk_UA |
dc.subject | актор | uk_UA |
dc.subject | акторська майстерність | uk_UA |
dc.subject | роль | uk_UA |
dc.subject | сценічний образ | uk_UA |
dc.subject | актор-типаж | uk_UA |
dc.subject | лицедійство | uk_UA |
dc.subject | перевтілення | uk_UA |
dc.subject | очуження | uk_UA |
dc.subject | маска | uk_UA |
dc.title | Художньо-творча дієвість манер акторської гри у процесі виконання ролі | uk_UA |
dc.title.alternative | Artistic and creative effectiveness of acting manners in the process of playing a role | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |