dc.contributor.author |
Чуднівець, Анастасія Сергіївна |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-15T11:37:51Z |
|
dc.date.available |
2022-06-15T11:37:51Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Чуднівець А. С. Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі // Культура і сучасність. 2020. № 2. С. 151-157. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4211 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to analyze the current state of Petrykivka painting at the mass culture level in the works of amateur craftsmen, signs of kitsch in its stylistics and application, the reasons for the emergence of these kitsch signs. The methodology includes general scientific methods: analysis, deduction, generalization, the historical and systemic analysis that allows revealing this phenomenon in the system of connections with various processes in modern culture. The scientific novelty lies in the substantiation of the features of the contemporary state of Petrykivka painting in connection with globalization processes, defining the main factors that determine changes in its stylistics and application. Conclusions. It was concluded that the prevalent spread of Petrykivka painting as popular art at the mass culture level is associated with the emergence of kitsch signs. It is determined that such signs are mainly related to amateur "petrykivka", the appearance of
which is provoked by a change in the way of the transmission and fashion. It was found that the geographical boundaries of the spreading of petrykivka painting were significantly blurred. Today, the main transfer of knowledge takes place in a horizontal direction - through the media, the Internet, in particular video lessons. Therefore, the tradition is assimilated superficially, from dubious sources. The stylistics of petrykivka painting is rapidly changing, saturated with foreign elements accidentally, unconsciously. The role of social networks in this process is revealed, in particular, Facebook groups and Instagram, which are in an information isolation state, where there is a "substitution of concepts" - false is perceived as real, and kitsch is perceived as folk art, therefore, the value-orientation function is distorted. Having received legitimization in the network, the kitsch images with petrykivka ornamentation elements saturate the public environment, provoking false inculturation. It is determined that petrykivka painting turns into a simulacrum - a simulation of Ukrainian identity. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета дослідження полягає в аналізі сучасного стану петриківського розпису на рівні масової культури у творчості майстрів-аматорів, рис кітчу у його стилістиці та застосуванні причин появи цих кітчевих проявів. Методологія дослідження включає як загальнонаукові методи: аналіз, дедукцію, узагальнення, так і мистецтвознавчі, зокрема історико-системний аналіз, що дозволяє розкрити дане явище в системі зв’язків з різними культурними, процесами сучасності. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні особливостей сучасного стану петриківського розпису у зв’язку з глобалізаційними процесами, визначенні основних факторів, що детермінують зміни в його стилістиці та застосуванні. Висновки. Зроблено висновок про превалювання поширення петриківського розпису як популярного мистецтва на рівні масової культури, з чим пов’язана поява кітчевих проявів. Визначено, що такі прояви переважно стосуються аматорської «петриківки», поява якої спровокована зміною способу трансмісії та модою. З’ясовано, що географічні межі побутування петриківського розпису значно розмились. Основна передача знань відбувається сьогодні в горизонтальному напрямку - через ЗМІ, інтернет, зокрема відеоуроки. Відповідно, традиція засвоюється поверхово та з сумнівних джерел. Стилістика петриківського розпису зазнає швидких змін, насичується чужорідними елементами випадково, неусвідомлено. Розкрита роль соціальних мереж у цьому процесі,
зокрема спільнот у Facebook та Instagram, що перебувають у стані інформаційної ізоляції, де відбувається «підміна понять» - фальшиве сприймається за справжнє, а кітч сприймається за народне мистецтво, через що ціннісно-орієнтаційна функція викривленому вигляді. Отримавши легітимізацію в мережах, зображення з елементами петриківської орнаментики насичують громадське середовище, сприяючи хибній інкультурації. Визначено, що у відповідний спосіб, петриківський розпис перетворюється на симулякр - симуляцію української самобутності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
кітч |
uk_UA |
dc.subject |
аматорський петриківський розпис |
uk_UA |
dc.subject |
петриківський розпис |
uk_UA |
dc.subject |
масова культура |
uk_UA |
dc.subject |
майстри-аматори |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
народне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
петриківська орнаментика |
uk_UA |
dc.subject |
популярна культура |
uk_UA |
dc.title |
Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Signs of kitsch in modern amateur Petrykivka painting |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |