Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі

Show simple item record

dc.contributor.author Чуднівець, Анастасія Сергіївна
dc.date.accessioned 2022-06-15T11:37:51Z
dc.date.available 2022-06-15T11:37:51Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Чуднівець А. С. Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі // Культура і сучасність. 2020. № 2. С. 151-157. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4211
dc.description The purpose of the article is to analyze the current state of Petrykivka painting at the mass culture level in the works of amateur craftsmen, signs of kitsch in its stylistics and application, the reasons for the emergence of these kitsch signs. The methodology includes general scientific methods: analysis, deduction, generalization, the historical and systemic analysis that allows revealing this phenomenon in the system of connections with various processes in modern culture. The scientific novelty lies in the substantiation of the features of the contemporary state of Petrykivka painting in connection with globalization processes, defining the main factors that determine changes in its stylistics and application. Conclusions. It was concluded that the prevalent spread of Petrykivka painting as popular art at the mass culture level is associated with the emergence of kitsch signs. It is determined that such signs are mainly related to amateur "petrykivka", the appearance of which is provoked by a change in the way of the transmission and fashion. It was found that the geographical boundaries of the spreading of petrykivka painting were significantly blurred. Today, the main transfer of knowledge takes place in a horizontal direction - through the media, the Internet, in particular video lessons. Therefore, the tradition is assimilated superficially, from dubious sources. The stylistics of petrykivka painting is rapidly changing, saturated with foreign elements accidentally, unconsciously. The role of social networks in this process is revealed, in particular, Facebook groups and Instagram, which are in an information isolation state, where there is a "substitution of concepts" - false is perceived as real, and kitsch is perceived as folk art, therefore, the value-orientation function is distorted. Having received legitimization in the network, the kitsch images with petrykivka ornamentation elements saturate the public environment, provoking false inculturation. It is determined that petrykivka painting turns into a simulacrum - a simulation of Ukrainian identity. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає в аналізі сучасного стану петриківського розпису на рівні масової культури у творчості майстрів-аматорів, рис кітчу у його стилістиці та застосуванні причин появи цих кітчевих проявів. Методологія дослідження включає як загальнонаукові методи: аналіз, дедукцію, узагальнення, так і мистецтвознавчі, зокрема історико-системний аналіз, що дозволяє розкрити дане явище в системі зв’язків з різними культурними, процесами сучасності. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні особливостей сучасного стану петриківського розпису у зв’язку з глобалізаційними процесами, визначенні основних факторів, що детермінують зміни в його стилістиці та застосуванні. Висновки. Зроблено висновок про превалювання поширення петриківського розпису як популярного мистецтва на рівні масової культури, з чим пов’язана поява кітчевих проявів. Визначено, що такі прояви переважно стосуються аматорської «петриківки», поява якої спровокована зміною способу трансмісії та модою. З’ясовано, що географічні межі побутування петриківського розпису значно розмились. Основна передача знань відбувається сьогодні в горизонтальному напрямку - через ЗМІ, інтернет, зокрема відеоуроки. Відповідно, традиція засвоюється поверхово та з сумнівних джерел. Стилістика петриківського розпису зазнає швидких змін, насичується чужорідними елементами випадково, неусвідомлено. Розкрита роль соціальних мереж у цьому процесі, зокрема спільнот у Facebook та Instagram, що перебувають у стані інформаційної ізоляції, де відбувається «підміна понять» - фальшиве сприймається за справжнє, а кітч сприймається за народне мистецтво, через що ціннісно-орієнтаційна функція викривленому вигляді. Отримавши легітимізацію в мережах, зображення з елементами петриківської орнаментики насичують громадське середовище, сприяючи хибній інкультурації. Визначено, що у відповідний спосіб, петриківський розпис перетворюється на симулякр - симуляцію української самобутності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject кітч uk_UA
dc.subject аматорський петриківський розпис uk_UA
dc.subject петриківський розпис uk_UA
dc.subject масова культура uk_UA
dc.subject майстри-аматори uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject народне мистецтво uk_UA
dc.subject петриківська орнаментика uk_UA
dc.subject популярна культура uk_UA
dc.title Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі uk_UA
dc.title.alternative Signs of kitsch in modern amateur Petrykivka painting uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account