dc.contributor.author |
Вишотравка, Людмила Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-15T11:44:05Z |
|
dc.date.available |
2022-06-15T11:44:05Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Вишотравка Л. І. Чоловіче академічне виконавство 1950–1970-х рр. (на прикладі творчої діяльності М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 4. С. 103-107. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4215 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to study artistic processes among ballet performers in the 1950s – 1970s on the
example of the creative activity of Nikolai Apukhtin, Anatoly Belov, and Gennady Baukin. The methodology of the
work includes the use of the following research methods: general historical, comparative, analytical, dialectical,
systemic, etc. The scientific novelty of the publication lies in the fact that it first explored the professional culture in
the field of male classical performance of the first half of the twentieth century on the example of the stage
achievements of N. Apukhtin, A. Belov, and G. Baukin. Conclusions. The artistic contribution of the ballet premieres
of the 1950s – 1970s. in the development of Ukrainian classical choreography on the example of the creativity of
dancers N. Apukhtin, A. Belov, and G. Baukin, consists in the following: 1) a significant increase in the professional
culture of performers due to the complication of the technical component and improvement of the actors' acting skills;
2) the creation of highly artistic images in ballets of the Soviet classics (B. Asafiev, R. Glier, A. Kerin, S. Prokofiev,
A. Khachaturian, M. Chulaki, V. Yurovsky, etc.) and choreographic performances on national themes (V. Homolyak,
K. Dankevich, G. Zhukovsky, V. Kireiko, N. Lysenko, A. Svechnikov, M. Skorulsky, B. Tishchenko, etc.); 3) transfer
of professional experience in the process of pedagogical work to subsequent generations of Ukrainian dancers. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою публікації стало вивчення мистецьких процесів у середовищі балетних виконавців 1950–1970-х рр.
на прикладі творчої діяльності Миколи Апухтіна, Анатолія Бєлова та Генадія Баукіна. Методологія роботи
включає використання таких методів дослідження: загальноісторичного, аналітичного, порівняльного,
діалектичного, системного та ін. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше досліджено
професійну культуру у царині чоловічого класичного виконавства другої половини ХХ століття на прикладі
фахових здобутків М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна. Висновки. Художній внесок балетних прем’єрів 1950–
1970-х рр. у розвиток української класичної хореографії, розглянутий на прикладі творчості танцівників
М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна, полягає у такому: 1) значному піднесенні професійної культури
виконавців за рахунок ускладнення технічної складової та покращення акторської майстерності артистів; 2)
створенні високохудожніх образів у нових балетах радянської класики (Б. Асаф’єва, Р. Глієра, А. Крейна,
С. Прокоф’єва, А. Хачатуряна, М. Чулакі, В. Юровського та ін.) та хореографічних виставах на національну
тематику (В. Гомоляки, К. Данькевича, Г. Жуковського, В. Кирейка, М. Лисенка, А. Свєчнікова,
М. Скорульського, Б. Тищенка та ін.); 3) переданні професійного досвіду в процесі педагогічної роботи
наступним поколінням українських танцівників. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
чоловічий класичний танець |
uk_UA |
dc.subject |
український балетний театр |
uk_UA |
dc.subject |
Апухтіна Микола |
uk_UA |
dc.subject |
Бєлов Анатолій |
uk_UA |
dc.subject |
Баукін Генадій |
uk_UA |
dc.title |
Чоловіче академічне виконавство 1950–1970-х рр. (на прикладі творчої діяльності М. Апухтіна, А. Бєлова та Г. Баукіна) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Men's academic performance 1950-1970s (on the example of creative activities of N. Apukhtin, A. Belov and G. Baukin) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |