Короткий опис(реферат):
Мета роботи - виявлення художніх особливостей іконописання Поділля кінця XIX ст. та колекціонування ікон регіону Методологія дослідження базується на застосуванні історичного методу для систематизації матеріалу, методі художнього аналізу для встановлення мистецьких особливостей іконопису та методі синтезу для узагальнення результатів дослідження. Наукова новизна полягає у дослідженні аспектів іконографії подільського краю кінця XIX століття, а саме стилістичні особливості та техніку. Розглянуті питання колекціонування та створення приватних та державних колекцій, які мають вагомий вплив на популяризацію іконографії Подільських ікон. Проведена технологічна експертиза та мікроскопічні дослідження
ікони з приватної колекції Володимира Козюка в Бюро науково-технічної експертизи. Висновки. В часи незалежної України колекціонування старожитностей активно розвивається, що сприяє вивченню та популяризації ікони як особливого виду станкового мистецтва. Ікони Поділля - це поєднання канону церкви, творчості та високої майстерності художників, вони є важливою частиною національної спадщини України. Подільські ікони часто є багатофігурними, нескладними за композиційним вирішенням, у них відсутня перспектива. Постаті святих вирізняються монументальністю, вони вирішені фронтально, пропорції відрізняються від академічних. Ікони значні за розміром та мають особливий насичений колорит, численні орнаментальні мотиви великого розміру. Майстри-виконавці використовували техніку широкого живописного мазка.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work - to identify the artistic features of icon painting of Podolia in the late XIX century. and collecting region icons The research methodology is based on the application of the historical method for systematization of the material, the method of artistic analysis to establish the artistic features of icon painting and the method of synthesis to summarize the results of the study. Scientific novelty lies in the study of aspects of the iconography of the Podolsk region at the end of the XIX century, namely stylistic features and techniques. The issues of collecting and creating private and public collections, which have a significant impact on the popularization of the iconography of Podolsk icons, are considered. Technological examination and microscopic examination of the icon from the private collection of Volodymyr Kozyuk in the Bureau of Scientific and Technical Examination were carried out. Conclusions. In the times of independent Ukraine, the collection of antiquities is actively developing, which contributes to the study and popularization of the icon as a special kind of easel art. Icons of Podillya are a combination
of the canon of the church, creativity and high skill of artists, they are an important part of the national heritage of Ukraine. Podolsk icons are often multi-figure, simple in compositional solution, they have no perspective. The figures of the saints are monumental, they are decided frontally, the proportions are different from the academic ones. The icons are large in size and have a special rich color, numerous ornamental motifs of large size. The masters used the technique of a wide painting stroke.