Короткий опис(реферат):
Мета роботи полягає в тому, щоб виявити та розкрити аспекти розвитку вокального аматорського
мистецтва, якостей музиканта та педагога, які усвідомлюють цінності мистецької дії та повністю
заглиблюються, сприймають, відчувають та поринають у зміст творів. Актуальність досліджуваної проблеми
обумовлена тим, що підготовка майбутніх музикантів та педагогів повинна базуватися на їх компетентності та
обізнаності, що призведе до якісної фахової підготовки аматорів у вокально-інструментальних колективах, які
будуть мати фундаментальні здібності та оволодіють мистецтвом бачити, творити та відчувати. Провідними
методами дослідження цієї проблеми є методи аналізу, синтезу, зіставлення та історичного порівняння, які
допоможуть розпізнати ознаки та професійні компетентності та навички, які складають сценічну культуру
особистості, яка є учасником аматорського народного колективу, розкриваючи питання з більш широкої
парадигми до більш вузької і чіткої системи розуміння. Наукова новизна. У статті розкрито та обґрунтовано
сутність поняття «сценічна культура», сучасні тенденції забезпечення професійної підготовки вокалістів,
розглянуто теоретичні основи цієї сукупності якостей, її вплив на педагогічну діяльність та поступове
формування структурних компонентів досліджуваного феномена, взаємозв’язок з аматорськими та народними
вокальними та інструментальними колективами; виявлено компоненти сценічної культури, шляхи її
формування у діячів мистецтва та її вплив на фольклор і народну творчість. Висновки. Матеріали статті
становлять практичну та теоретичну цінність для студентів, майбутніх педагогів, викладачів музики, артистів,
вокалістів та інших діячів мистецтв, які займаються професійним та особистісним саморозвитком і хочуть мати
таку інтегровану якість, як сценічно-образну культуру, що значно поліпшить їх здібності та навички, сприятиме
успіху у проведенні музично-педагогічної роботи в школах та самостійній творчій діяльності.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. The aim of the article is to identify and reveal aspects of the development of amateur
vocal art, the qualities of a musician and teacher who are aware of the values of artistic action and fully immerse,
perceive, feel and immerse themselves in the content of works. The urgency of the problem is due to the fact that the
training of future musicians and teachers should be based on their competence and awareness, which will lead to the
quality professional training of amateurs in vocal and instrumental groups who will have fundamental abilities and
master the art of seeing, creating and feeling. Methodology. Leading methods of research of this problem are methods
of analysis, synthesis, comparison, and historical comparison, which will help to recognize the features and professional
competencies and skills that make up the stage culture of an individual member of an amateur folk group, revealing
issues from a broader paradigm to narrower and clearer understanding systems. Scientific novelty. The article reveals
and substantiates the essence of the concept of "stage culture", current trends in vocational training, considers the
theoretical foundations of this set of qualities, its impact on teaching and the gradual formation of structural components
of the phenomenon, its relationship with amateur and folk vocal and instrumental teams; components of stage culture,
ways of its formation in artists and its influence on folklore and folk art are revealed. Conclusions. The materials of the
article are of the practical and theoretical value for students, future teachers, music teachers, artists, vocalists, and other
artists who are engaged in professional and personal self-development and want to have such an integrated quality as
stage culture that will significantly improve their abilities and skills. will contribute to the success of music and
pedagogical work in schools and independent creative activity.