Короткий опис(реферат):
Мета роботи: дослідити феномен візуальної комунікації, що значною мірою опосередковується появою і
розвитком масової культури, а в умовах цифрового інформаційного середовища набуває рис універсального
культурного коду. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системного підходу, аналітичного
методу, культурологічного, семіотичного та аксіологічного, що дозволить комплексно розглянути означену
проблематику і сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна характеризується тим, що вперше
проблематика візуальної комунікації досліджена у розрізі масової культури, яка завдяки тій же візуальності
трансформується в умовах появи і розвитку інформаційних цифрових технологій, які стали
системоутвоювальним чинником для культурних феноменів цифрового середовища, що набуває рис цілісного
соціокультурного простору, здатного продукувати цінності та сенси, організовувати повсякдення соціуму,
виконуючи, тим самим, функціонал маскультури. Висновки. Візуальна комунікація, опосередкована цифровим
середовищем та технологіями, є не лише повноцінною складовою культурних практик, процесів обмінів
інформацією, але й продуцентом сенсів, значень, цінностей, що закладаються в архітектоніку візуальних образів.
Інтернет-середовище на сьогодні є не лише сучасним потужним каналом комунікації, але й цілісним
соціокультурним простором, що продукує нові культурні практики, насичуючи їх новими значеннями і
смислами. Візуальний контент, що формується в інтернет-мережі, завдяки застосуванню ігрового принципу як
комунікативної стратегії, та насичуючись щоразу іншими креативними ідеями по відтворенню соціально
значимої інформації для учасників комунікативного процесу, стає окремим сегментом культурної реальності, що
продукує нові смисли і значення. Візуальність як ознака масової культури у в просторі комунікації набуває нових
значень, формуючи універсальність візуальної мови, яка, втім, може наповнюватися цінностями і сенсами
конкретної культури. Сучасні соціокультурні практики, опосередковані мережею інтернет, найбільше
спричинилися до формування окремої інтернет-культури, а особливо до утворення її нових цифрових форм, що
є результатом як індивідуальної, так і колективної творчості. Це ознаменувало собою нову добу в розвитку
інтернет-мережі загалом, а також в розвитку принципів комунікації, що найперше обумовлювалося появою
соціальних мереж, блогів, які давали можливість для висловлення власної думки, креативу, та їх поширення серед
знайомого і незнайомого загалу. Відповідно в розвитку сучасних соціокультурних практик спостерігаємо пряму
залежність від інформаційного та технологічного прогресу.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to investigate the phenomenon of visual communication, which is largely mediated
by the emergence and development of mass culture, and in the conditions of the digital information, environment acquires
the features of a universal cultural code. The research methodology is based on applying a systemic approach, an
analytical method, cultural, semiotic, and axiological, which will allow a comprehensive consideration of the given
problem and formulate well-founded conclusions. The scientific novelty is characterized by the fact that for the first time
the problems of visual communication were investigated in terms of mass culture, which, thanks to the same visuality, is
transformed in the conditions of the emergence and development of information digital technologies, which have become
a system-forming factor for the cultural phenomena of the digital environment, which acquires the features of a complete
socio-cultural space capable of producing values and meanings, to organize everyday society, thereby fulfilling the
function of mass culture. Conclusions. Visual communication mediated by the digital environment and technologies is not only a full-fledged component of cultural practices, and processes of information exchange, but also a producer of
meanings, values, and values embedded in the architecture of visual images. Today, the Internet environment is not only
a modern powerful channel of communication but also a complete socio-cultural space that produces new cultural
practices, saturating them with new meanings and meanings. Visual content formed on the Internet, thanks to the
application of the game principle as a communicative strategy, and being saturated every time with other creative ideas
for the reproduction of socially significant information for the participants of the communicative process, becomes a
separate segment of cultural reality that produces new meanings and meanings. Visuality as a sign of a mass culture in
the space of communication acquires new meanings, forming the universality of visual language, which, however, can be
filled with values and meanings of a specific culture. Modern socio-cultural practices, mediated by the Internet network,
have most contributed to the formation of separate Internet culture, and especially to the formation of its new digital
forms, which are the result of both individual and collective creativity. This marked a new era in the development of the
Internet in general, as well as in the development of the principles of communication, which was primarily caused by the
emergence of social networks, blogs, which provided an opportunity to express one's own opinion, creativity, and their
distribution among the familiar and unfamiliar public. Accordingly, in the development of modern socio-cultural
practices, we observe a direct dependence on informational and technological progress.