Короткий опис(реферат):
Метою роботи є визначення особливостей формування тілесних ідентифікаційних практик у соціальних
мережах на основі вітчизняного досвіду. Методологія дослідження ґрунтується на використанні аксіологічного,
компаративного аналізу, герменевтичної інтерпретації та структурно-функціонального методу. Зазначений
методологічний інструментарій дозволяє з’ясувати вплив культури споживання на ґенезу та специфіку
репрезентацій ідентифікаційних практик у соціальних мережах. Наукова новизна полягає у здійсненні
теоретичного аналізу, по-перше, морфози тілесних ідентифікаційних практик у соціальних мережах, по-друге,
тілесних девіацій в контексті зіставлення Я/Інший, по-третє, актуальних напрямів конструювання тілесних
практик, які ґрунтуються на прийнятті власного тіла незалежно від будь-яких ознак, особливостей, канонів краси,
пропагованих масовою культурою. Висновки. Динаміка змін тілесних ідентифікаційних практик у соціальних
мережах пов’язана з процесами глобалізації, постійним пришвидшенням «пульсу масової культури»,
комерціалізацією цінностей та втечею суспільства у віртуальний світ. Трансляція тіла у соціальних мережах
зазнає впливу культури споживання, стереотипів, образів та еталонів, які популяризують масмедіа.
Альтернативним напрямом тілесних ідентифікаційних практик є відмова від пропагованих масовою культурою
тілесних канонів та фокусування на внутрішньому світі особистості.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to determine the peculiarities of body identification practices in social networks based
on the national experience. The research methodology is based on the application of axiological, comparative analysis,
hermeneutic interpretation, and structural and functional methods. The stated methodological instruments allow
identifying the influence of consumption culture on the nature and specifics of representation of identification practices
in social networks. The scientific novelty lies in theoretical analysis, firstly, of the morphosis of body identification
practices in social networks, secondly, of the body deviations in the context of contraposition Me/Other, and thirdly, of
up-to-date trends of body practices construction based on acceptance of the own body not depending on any
characteristics, peculiarities, beauty canons propagated by the pop culture. Conclusions. The dynamics of changes in
body identification practices in social networks are related to the globalization processes, constant acceleration of the
“pop culture pulse”, commercialization of values, and society's escape to a virtual world. The body broadcasting on social
networks is influenced by the culture of consumption, stereotypes, images, and standards popularized by the mass media.
The alternative way of body identification practices is the refusal from the body canons propagated by the pop culture
and focus on the inner world of the personality.