Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у дослідженні особливостей типології та характеристиці окремих сучасних мистецтвознавчих періодичних видань Києва. Методологія дослідження. Відповідно до поставлених завдань у статті застосовуються загальнонаукові методи і засоби, що відповідають мистецтвознавчому й теоретико-культурному аналізу. Вирішення порушених питань здійснено з використанням пошуково-бібліографічного аналізу, що передбачає вивчення та систематизацію бібліотечних фондів та системного, за допомогою якого вдалося простежити особливості типології мистецтвознавчої періодики. Наукова новизна полягає у дослідженні та запропонованій системі типологізації мистецтвознавчої періодики (візуальне мистецтво) на прикладі сучасних видань Центральної України. Висновки. Результатом цієї праці стало намагання дослідити і зробити висновки щодо стану та тематичного наповнення мистецтвознавчої періодики (візуальне мистецтво) на прикладі сучасних видань Центральної України. Такі збірники є основним джерелом нової інформації про досягнення мистецтвознавчої науки, головним засобом, що прискорює засвоєння наукового прогресу. Для проведення якісно нових досліджень мистецтвознавчої періодики сьогодні необхідно сформувати чітку систему її типологізації. Ми ж запропонували власну, більш повну систему типологізації сучасних мистецтвознавчих періодичних видань Києва й охарактеризували їх за типологічними ознаками, а саме за місцем видавництва і формою власності, тематикою, періодичністю, цільовим призначенням, об’ємом, тиражем тощо. Головними проблемами, які піднімаються на
сторінках цих збірників, є теоретичні аспекти сучасного українського мистецтвознавства, історичні періоди, коли найбільш інтенсивно розвивалось мистецтво, переважно мистецтво українського зарубіжжя. Також висвітлюються невідомі сторінки мистецтва і культури України, розповідається про творчі персоналії, що сприяли популяризації української художньої культури в світі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the paper is to study the features of typology and to characterize Kyiv’s modern periodicals on art studies. Research methodology: according to the set objectives, the general scientific methods and ways, corresponding to the art and theoretical cultural analyses, are used in the paper. The solution of the raised questions was carried out with the use of the search and bibliographic analysis, providing the study and systematization of the library collections and the systematic ones, which helped to observe the features of typology of the art periodicals. The scientific novelty is to study and suggest a system of typology for the art periodicals (visual art) on the example of Central Ukraine’s modern editions. Conclusions. The outcome of the paper was to research and make the conclusions about the state and thematic content of the art periodicals (visual art) on the example of Central Ukraine’s modern publications. Such collections are the main source of new information on the achievements of art science, the main way of speeding the absorption of scientific progress. To carry out the qualitatively new art researches it is necessary nowadays to form a clear system of typology. We have suggested our more
complete system of typology of Kyiv’s modern art periodicals and characterized them by some typological features, namely by place of publishing and ownership, subject, periodicity, purpose, volume, circulation, etc. The theoretical aspects of the Ukrainian contemporary art studies and the historical periods when art was developing the most, mainly the Ukrainian art abroad, are the main problems raised on the pages of these publications. The unknown pages of the Ukrainian art and culture are also highlighted, and the creative personalities who contributed to the promotion of the Ukrainian art culture in the world are presented.