Короткий опис(реферат):
Метою роботи є висвітлення етапів еволюції українського сценічного слова у театрі ім. Івана Франка у
контексті історико-культурного процесу з 1920-х рр.– до сучасності, а також аналіз особливостей художнього
напряму «соціалістичний реалізм» та його вплив на сценічне слово. Методологія дослідження полягає у
застосуванні методу історичної ретроспекції, який використовується задля аналізу сценічного слова у
акторських роботах театру ім. Івана Франка з 1920-х рр. – до сучасності; культурологічний метод залучено для
дослідження впливу ідеологічних засад держави на соціокультурне середовище через сценічне слово;
використання художньо-історичного методу дає змогу провести аналіз творчої роботи режисерів за певних
культурно-політичних реалій. Наукова новизна полягає у комплексному дослідженні основних етапів еволюції
сценічного слова у театрі ім. Івана Франка протягом всього його існування на прикладі акторських робіт у
драматичних і музичних виставах, а також у дослідженні впливу вітчизяного історико-культурного процесу на
сценічне слово. Висновки. Розглянуто художню політику Г. Юри у театрі ім. Івана Франка в перші десятиліття
його існування. Розкрито вплив ідеології комуністичної партії на вітчизняний театральний процес.
Проаналізовано особливості художнього напряму «соціалістичний реалізм» та його вплив на сценічне слово у
театрі ім. Івана Франка на прикладі акторських робіт. Розглянуто сценічне слово у музичних виставах театру
ім. Івана Франка у контексті історико-культурного процесу.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article of the work is to highlight the stages of evolution of the Ukrainian scenic word in
the Ivan Franko Theater in the context of the historical and cultural process from the 1920s to the present and to analyze
the features of the artistic direction "socialist realism" and his influence on the scenic word. The research methodology
consists in using the method of historical retrospection to analyze the scenic word in the acting works of the Ivan
Franko’s Theater from the 1920s till the presenttimes; the culturological method is used to study the influence of state
ideology on the socio-cultural environment through the scenic word; the using of the art-historical method makes it
possible to analyze the creative work of directors in certain cultural and political realities. The scientific novelty lies in
a comprehensive study of the main stages of the evolution of the scenic word in the Ivan Franko Theater during its
existence on the example of acting works in dramatic and musical performances, as well as in studying the influence of
the domestic historical and cultural process on the scenic word. Conclusions. The artistic policy of G. Yura at the Ivan
Franko Theater in the first decades of its existence. is examined. The influence of the ideology of the communist party
on the domestic theatrical process is revealed. The peculiarities of artistic direction "socialistic realism" and its influence
on the scenic word at Ivan Franko Theatre on the example of actor's work were analyzed. The article considers the scenic
word in the musical performances at the Ivan Franko theater in the context of historical and cultural processes.