Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Традиційні художні технології як основа експерименту в сучасному мистецтві (на прикладі технології "левкас")

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кохан, Наталя Михайлівна
dc.contributor.author Стахевич, Галина Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-08-03T08:05:28Z
dc.date.available 2022-08-03T08:05:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кохан Н. М., Стахевич Г. О. Традиційні художні технології як основа експерименту в сучасному мистецтві (на прикладі технології "левкас") // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 116–121. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4325
dc.description The purpose of the work is to comprehend the experiments conducted by artists with traditional technology «levkas» and describe their results in modern art practice. Methodology. The study used a comparative method and comparative analysis of technical and technological features of the traditional icon-painting levkas and modern painting (using this soil). For this purpose, in the practice of modern levkas, works were identified that correspond to the concept of «artistic experiment». The scientific novelty lies in the analysis and refinement of technical and technological innovations in the modern artistic practice of levkas, which were invented and applied by some Ukrainian artists. Conclusions. In the modern artistic practice of levkas there are works: created on the plane (one and two-sided) and art objects. On surface treatment, they can be smooth and textured; with low (bulk) and high (overhead) sculptural relief. When creating textures, different fillers are added to the soil. Components of traditional recipes are sometimes replaced by modern materials. Usually the basis for the levkasny ground is a board, but also it can be pieces of wooden furniture or a canvas. Levkasny ground covers the surface of the work completely or partially. Collage techniques in levkas are becoming a common practice. The mixing of techniques and technologies of fine arts led to the creation of a new technique – «gesography». The inclusion of finished objects in the work is a new technique (it is associated with ready mades). The graphite pencil in levkas showed a new function of the material (drawing on levkas). This way of using a graphite pencil opens up space for new experiments with graphics and levkas. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи полягає в осмисленні експериментів, що проводяться митцями з традиційною технологією «левкас» та опис їх результатів у сучасній художній практиці. Методологія. У дослідженні використовувався компаративний метод та порівняльний аналіз техніко-технологічних особливостей створення традиційного іконописного левкасу та сучасного живопису (з використанням цього ґрунту). Для цього у практиці сучасного левкасу виділено твори, які відповідають поняттю «художній експеримент». Наукова новизна полягає в аналізі та уточненні техніко-технологічних нововведень у сучасну художню практику левкасу, які вигадані та застосовані деякими українськими художниками. Висновки. У сучасній мистецькій практиці левкаса є твори: створені на площині (одно та двосторонні) та арт-об’єкти. По обробці поверхні вони можуть бути гладкими та з фактурою; з невисоким (наливним) та високим (накладним) скульптурним рельєфом. При створенні фактур у ґрунт додають різні наповнювачі. Традиційна рецептура іноді замінюється сучасними матеріалами. Зазвичай основою для левкасного ґрунту є дошка, але так само нею можуть бути частини дерев’яних меблів або полотно. Левкасний ґрунт покриває поверхню твору повністю або частково. Колажні техніки у левкасі стають частою практикою. Змішування технік та технологій образотворчого мистецтва призвело до створення нової техніки – «гесографії». Включення готових об’єктів у твір – новий технічний прийом (він асоціюється з реді-мейдами). Новим матеріалом у левкасі позначився графітний олівець як матеріал нанесення фінального зображення. Такий спосіб використання графітного олівця відкриває простір для нових експериментів із графічними матеріалами та левкасом. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject левкас uk_UA
dc.subject ґрунт для іконопису uk_UA
dc.subject іконопис uk_UA
dc.subject гесографія uk_UA
dc.subject арт-об'єкт uk_UA
dc.subject художній експеримент uk_UA
dc.title Традиційні художні технології як основа експерименту в сучасному мистецтві (на прикладі технології "левкас") uk_UA
dc.title.alternative Traditional art technologies as the basis of experiments in contemporary art (on the example of levkas technology) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу