dc.contributor.author |
Карпенко, Ольга Валер’янівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-03T08:15:47Z |
|
dc.date.available |
2022-08-03T08:15:47Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Карпенко О. В. Аналіз основних тенденцій сучасного українського живопису воєнного часу та мистецькі паралелі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 127–134. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4332 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to highlight the main stylistic features of modern Ukrainian fine arts of the war period
in relation to the art of Ukraine of the twentieth century. The research methodology is based on the comparative analysis
of the visual-plastic language of contemporary Ukrainian art, as well as the comparative-historical method, which allows
us to analyze the artistic temporal parallels of the development of Ukrainian fine arts. The scientific novelty consists in
the first attempt to create a holistic picture of the development of modern Ukrainian fine arts of the war period and to
determine the main artistic trends in the formation. Conclusions. The war period for Ukrainian art became a milestone
that separated the artistic trends of the early XXI century and stylistic features of 2022, which introduced new artistic
priorities and requirements. As a result of the analysis, it is established that the main trends in the development of modern
Ukrainian wartime painting can already be identified. Generally speaking, this is primarily a tendency to posterity, generalization, monumentality. Heroization of the images of the victorious pages of the past in Ukrainian history, as well
as glorification of the image of Ukraine-woman, suffering, but unshakable in the fight against the enemy. The use of
Ukrainian symbols in works of art - flag, coat of arms, Ukrainian ornament, etc. - acquires a new sound. An attempt was
also made to structure works of modern painting in the following areas: features of graphics and posters; tendencies of
folk art and neo-primitivism; signs of heroic and epic style, neorealism. Of course, this process of forming a new plastic
trend in Ukrainian painting has only just begun; it develops, moves, pulsates, changes. It is happening here and now.
However, despite the terrible catastrophe and its destructive action, which we are witnessing and the name of which is
the war, today we can see how radical changes are taking place not only in the national context of Ukraine, but around
the world. And the destiny of art is not only to reflect these global changes that we have witnessed, but also to lead society,
consolidate, affirm the eternal values and ideals of humanity, national foundations and lead to victory. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи: виокремити основні стилістичні риси сучасного українського образотворчого мистецтва
воєнного періоду у взаємозв’язку з мистецтвом України ХХ ст. Методи дослідження ґрунтуються на
застосуванні компаративного аналізу візуально-пластичної мови сучасного українського мистецтва, а також
порівняльно-історичного методу, який дозволяє проаналізувати мистецькі часові паралелі розвитку українського
образотворчого мистецтва. Наукова новизна полягає у першій спробі створення цілісної картини розвитку
сучасного українського образотворчого мистецтва воєнного періоду та визначенні основних мистецьких
тенденцій формотворення. Висновки. Воєнний період для українського мистецтва став певним рубежем, який
відокремив образотворчі тенденції початку ХХІ століття і стилістичні ознаки 2022 року, який привніс нові
мистецькі пріоритети і вимоги. У результаті проведеного аналізу встановлено, що вже зараз можна виокремити
основні тенденції розвитку сучасного українського живопису воєнного часу. Якщо говорити узагальнено, то це
передусім тенденція до плакатності, узагальненості, монументальності. Героїзація образів звитяжних сторінок
минулого в українській історії, а також оспівування образу України-жінки, стражденної, але незламної у боротьбі
з ворогом. Набуває нового звучання застосування української символіки у творах живопису – прапор, герб,
український орнамент тощо. Також зроблено спробу структуризації творів сучасного живопису за напрямками:
риси графічності і плакатності; тенденції народного мистецтва та неопримітивізму; ознаки героїчного та епічного
стилю, неореалізм. Звісно, що цей процес формотворення нової пластичної тенденції в українському живопису
лише започаткований; він розвивається, рухається, пульсує, змінюється. Він відбувається тут і зараз. Проте
всупереч жахливій катастрофі та її руйнівній дії, свідками якої ми є і назва якій війна, вже сьогодні ми можемо
помітити, наскільки радикальні зміни відбуваються не лише в національно-світоглядному контексті України, а і
в усьому світі. І доля мистецтва не лише відображати ці глобальні зміни, свідками яких ми стали, а й вести за
собою суспільство, консолідувати, стверджувати вічні цінності і ідеали людства, національні основи і вести до
перемоги. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
сучасний живопис |
uk_UA |
dc.subject |
плакат |
uk_UA |
dc.subject |
національний стиль |
uk_UA |
dc.subject |
неореалізм |
uk_UA |
dc.subject |
неопримітивізм |
uk_UA |
dc.subject |
авангард |
uk_UA |
dc.subject |
національна символіка |
uk_UA |
dc.subject |
Шерешевський Владислав |
uk_UA |
dc.subject |
Косьяненко Катерина |
uk_UA |
dc.title |
Аналіз основних тенденцій сучасного українського живопису воєнного часу та мистецькі паралелі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Analysis of the main trends of modern Ukrainian wartime painting and artistic parallels |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |