dc.contributor.author |
Зосім, Ольга Леонідівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-03T08:37:24Z |
|
dc.date.available |
2022-08-03T08:37:24Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Зосім О. Л. Традиційна естрадна пісня: концептуалізація поняття // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 153–158. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4336 |
|
dc.description |
The purpose of the research. The study attempts to conceptualize the definition of «traditional pop song» from the
standpoint of contemporary musical variety studies. The research methodology is based on the use of historical, cultural,
systemic, contextual, and analytical methods, the combination of which made it possible to determine the specific features
of the traditional Ukrainian pop song. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time in Ukrainian
science the concept of «traditional pop song» is conceptualized. Conclusions. The traditional pop song occupies a
significant place in the Ukrainian cultural space, while it has not yet been comprehended as a cultural and artistic
phenomenon in Ukrainian science. Based on the selection of three parameters (socio-cultural, age and style), the specifics
of the Ukrainian traditional pop song were revealed. It is revealed that its stylistic features were formed during the 1950–
1970s. («classic pop song»), in the 1980s. there has been a process of stabilization, since the 1990s. the identification of
the traditional pop song as a specific, conservative stylistic direction begins, which focused on the achievements of the
classical Ukrainian pop song and opposed the influences of the Western trends of popular music, trying to preserve the
originality of the Ukrainian musical variety art. The fundamental non-commercial nature of the traditional pop song is
rooted in the art of the Soviet era and is the opposite of show business with its desire to quickly update musical styles.
During the period of active development of the commercial direction of pop music in the 1990s. the traditional pop song
was considered archaic and opposed to the «fashionable» directions of «youth music». Today, this opposition is not relevant: the traditional pop song as a stylistic direction based on the aesthetics of the second half of the 20th century is
popular among performers and listeners of all ages. The stylistic diversity of the traditional pop song is associated with a
long time of formation of the Ukrainian classical pop and its artistic achievements. Therefore, despite a certain
conservatism, the Ukrainian traditional pop song is a significant layer of Ukrainian musical culture. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи. У дослідженні здійснено спробу концептуалізувати дефініцію «традиційна естрадна пісня» з
позицій сучасного музичного естрадознавства. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико культурного, системного, контекстуального та аналітичного методів, поєднання яких дало можливість окреслити
специфічні риси традиційної української естрадної пісні. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в
українській науці було концептуалізовано поняття «традиційна естрадна пісня». Висновки. Традиційна естрадна
пісня посідає значне місце в українському культурному просторі, при цьому як культурно-мистецьке явище в
українській науці вона й досі не осмислена. На основі виділення трьох параметрів (соціокультурний, віковий та
стильовий) було розкрито специфіку української традиційної естрадної пісні. Виявлено, що її стильові риси
формувалися протягом 1950–1970-х рр. («класична естрадна пісня»), у 1980-х рр. відбувався процес стабілізації,
з 1990-х рр. розпочинається виокремлення традиційної естрадної пісні як специфічного, консервативного за
своєю спрямованістю стильового напряму, що орієнтувався на здобутки класичної української естрадної пісні та
протистояв впливам тогочасних західних течій популярної музики, прагнучи зберегти самобутність української
музичної естради. Принципова некомерційність традиційної естрадної пісні сягає корінням мистецтва радянської
доби і є антиподом шоу-бізнесу з його прагненням до швидкого оновлення музичних стилів. У період активного
розвитку комерційного напряму естрадної музики у 1990-х рр. традиційна естрадна пісня вважалася архаїчною і
протиставлялася «модним» напрямам «молодіжної музики». Сьогодні це протиставлення не є актуальним:
традиційна естрадна пісня як стильовий напрям, що базується на естетиці другої половини ХХ ст., є популярною
серед виконавців та слухачів різного віку. Стильове розмаїття традиційної естрадної пісні пов’язано з тривалим
часом формування української класичної естради та її художніми здобутками. Саме тому, попри певну
консервативність, українська традиційна естрадна пісня є значимим шаром української музичної культури. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
естрадне музичне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
вокальна естрада |
uk_UA |
dc.subject |
українська музична традиція |
uk_UA |
dc.subject |
традиційна українська естрадна пісня |
uk_UA |
dc.subject |
Ротару Софія |
uk_UA |
dc.subject |
Мозговий Микола |
uk_UA |
dc.subject |
Бобул Іво |
uk_UA |
dc.subject |
Зібров Павло |
uk_UA |
dc.subject |
Самая Тетяна |
uk_UA |
dc.title |
Традиційна естрадна пісня: концептуалізація поняття |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Traditional pop song: conceptualization of the concept |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |