dc.contributor.author |
Широка, Оксана Богданівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-04T10:40:40Z |
|
dc.date.available |
2022-08-04T10:40:40Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Широка О. Б. «Христос - Добрий Пастир» в українській іконографії Акафістів Богородиці та Ісуса Христа XVII-XVIII ст. // Культура і сучасність. 2020. № 1. С. 146-149. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4342 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to study the peculiarities of the depiction of Christ the Good Shepherd within the development of the Ukrainian iconography of the Akathist to the Holy Virgin and Akathist to the Lord Jesus Christ cycles in 17-18th centuries. Methodology. The research is based on the method of formal art analysis. The iconological and iconographic
methods were used to study the influence of then-existing theological tendencies and cultural preferences on the content of the iconography. The interdisciplinary approach was used to analyze the textual peculiarities of the Akathists, Baroque literary, philosophical, and artistic texts as exemplars for the iconography of Christ the Good Shepherd. Scientific Novelty. The article is the first attempt to examine the image of Christ the Good Shepherd within the development of the Ukrainian iconography of the Akathists cycles in the 17-18th centuries. The textual and artistic basis of this iconography was outlined, the links between the artistic works and their West European exemplars were established. Conclusions. It has been proved that the image of Christ the Good Shepherd was introduced to the Ukrainian art of the 17-18th centuries under the influence of the West European printmaking tradition of that time. The portrayal of Christ the Good Shepherd with the lamb on his back, found in the Akathist to the Holy Virgin and Akathist to the Lord Jesus Christ cycles, is related to the references in the Akathists. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи: розглянути особливості зображення «Христа - Доброго Пастиря» в контексті розвитку іконографії циклів Акафістів Ісуса Христа та Пресвятої Богородиці в українському мистецтві XVII-XVIII ст. Методологія: У дослідженні використано метод формального мистецтвознавчого аналізу. Вплив богословської складової та культурних вподобань того часу на змістове наповнення іконографії досліджувалися за допомогою іконографічного та іконологічного методу. Використання міждисциплінарного підходу дало можливість для аналізу особливостей текстів Акафістів Христа та Богородиці, барокових літературних, філософських та художніх творів, як зразків іконографії Доброго Пастиря. Наукова новизна: Вперше розглянуто образ «Христа - Доброго Пастиря» в контексті розвитку іконографії Акафістів Пресвятої Богородиці та Ісуса Христа в українському мистецтві XVII-ХVIII ст. Окреслено текстову та мистецьку основи даної іконографії, простежено зв'язок мистецьких творів з західноєвропейськими зразками. Висновки: Встановлено, що образ «Христа - Доброго Пастиря» з’являється в українському мистецтві XVII-XVIII ст. під впливом тогочасної західноєвропейської гравюри. Зображення «Христа - Доброго Пастиря» з ягням на спині, представлене у живописних та графічних циклах Акафістів Христа та Богородиці, зумовлено згадками про нього у текстах самих акафістів. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
Христос - Добрий Пастир |
uk_UA |
dc.subject |
українська іконографія |
uk_UA |
dc.subject |
Акафіст Ісуса Христа |
uk_UA |
dc.subject |
Акафіст Пресвятої Богородиці |
uk_UA |
dc.subject |
іконографія |
uk_UA |
dc.subject |
українське мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
образ Христа - Доброго Пастиря |
uk_UA |
dc.subject |
ікона |
uk_UA |
dc.subject |
гравюра |
uk_UA |
dc.title |
«Христос - Добрий Пастир» в українській іконографії Акафістів Богородиці та Ісуса Христа XVII-XVIII ст. |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Christ the Good Shepherd in the Ukrainian Iconography of the Akathist to the Holy Virgin and Akathist to the Lord Jesus Christ cycles in 17-18th centuries |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |