Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Статтю присвячено дослідженню гастрольно-просвітницької діяльності українських
музично-драматичних колективів у розвитку етнокультурних зв’язків у полікультурних умовах Російської
імперії наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні історико культурного, аналітичного, системного, мистецтвознавчого методів, які надають можливість проаналізувати
художньо-просвітницький, творчий аспект діяльності національних театральних колективів. Наукова новизна
роботи полягає у дослідженні специфічних особливостей гастрольно-просвітницької діяльності українських
музично-драматичних колективів в контексті розвитку етнокультурних зв’язків. Висновки. У час імперської
колонізації культури діяльність видатних українських театральних митців була спрямована на популяризацію
національної культури, традицій української нації серед широкого кола поліетнічної аудиторії. Присвячені
видатним майстрам української сцени, численні відгуки на шпальтах періодики засвідчують, що глядачі та
рецензенти сприймали їх творчість як глибоко національну та культуротворчу. Плідна, самовіддана творча,
гастрольно-просвітницька діяльність українських музично-драматичних колективів була спрямована на розвиток
етнокультурних зв’язків і сприяла тому, що музично-драматичний театр став естетичною криницею
національного духу та вагомим фактором етнокультурної ідентифікації.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is devoted to the study of the tour-enlightening activities of the Ukrainian musical and
drama groups in the development the ethnocultural relations in the multicultural conditions of the Russian empires in the
late XIX – beginning of the XX centuries. The research methodology of the study consists in the application of
historical-cultural, analytical, systematic, and art-scientific methods, which allows you to analyze the artistic enlightening, creative aspects of national theatre groups. The scientific novelty of the work is the analysis of the specific
features of the tour-enlightening activities of the Ukrainian musical and drama groups in the context development of
ethnocultural relations. Conclusions. During the imperial colonization of culture, the activities of prominent Ukrainian
theater artists were aimed at promoting the national culture, and traditions of the Ukrainian nation among a wide range of
polyethnic audiences. Dedicated to outstanding masters of the Ukrainian scene, numerous reviews in the columns of
periodicals show that viewers and reviewers perceived their work as deeply national and culture-forming. The tour enlightening activity of Ukrainian musical and drama groups was directed the development of ethnocultural relations,
contributed to that Ukrainian music and drama theatre became an aesthetic source of national spirit and an important
factor in ethnocultural identification.