dc.contributor.author |
Погребняк, Галина Петрівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-15T08:05:53Z |
|
dc.date.available |
2022-08-15T08:05:53Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Погребняк Г. П. Режисерські моделі авторського кіно в контексті міжкультурного діалогу. Частина 2. Творчість режисера-автора в системі міжнародного співробітництва // Культура і сучасність. 2022. № 1. С. 35–40. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4354 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify problems of intercultural cooperation in the production and distribution
of films directed by auteur cinema and to identify scientific guidelines that will contribute to a comprehensive analysis of
the phenomenon of Ukrainian auteur cinema in the intercultural space. Research methodology. An analytical method
was used to study the topic, which is necessary to study the art history and cultural aspects of the problem. In addition,
the researcher used methods of systematization and generalization, which were useful to argue the identity of the
phenomenon of directing auteur cinema, its place in modern cultural processes, as well as to determine the objective
patterns that characterize auteur cinematographic practices in modern intercultural space. A cross-cultural method was
also used, which helped to identify the peculiarities of production and distribution of films directed by auteur films in the
system of international cooperation. In turn, the culturological approach led to a generalized socio-cultural orientation of the study of the author's cinema of postmodern and postmodern culture. The scientific novelty of the study is that the
problem of intercultural cooperation in the production and distribution of auteur cinema in Ukraine and abroad in the
context of the functioning of international support programs has first become the subject of a special study; the content
of the concepts "intercultural dialogue", "co-production" as a certain specific integrity and unity of interconnected
elements is argued; the works of Ukrainian film directors-authors, whose films were created as international projects, are
singled out and characterized; the expediency of using the system method in studying the peculiarities of the international
filmmaking process is proved; a comprehensive analysis and features of production and distribution of films by directors authors in co-production projects in Ukraine and abroad. Conclusions. Acquaintance with the materials presented in the
article expands the arsenal of knowledge on the specifics of production and distribution of films of directorial models of
auteur cinema within intercultural projects and allows their use in training courses on the theory and history of cinema
and directing. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті полягає у виявленні проблем міжкультурного співробітництва в процесі виробництва та
дистриб’юції фільмів режисерських моделей авторського кіно та визначенні наукових орієнтирів, що
сприятимуть комплексному аналізу феномену українського авторського кінематографа в міжкультурному
просторі. Методологія дослідження. В опрацюванні теми було використано аналітичний метод, що необхідно
для вивчення мистецтвознавчого й культурологічного аспекту проблеми. Крім того, дослідниця послуговувалась
методами систематизації та узагальнення, що стали в нагоді задля аргументації самобутності феномена режисури
авторського кінематографа, її місця в сучасних культуротворчих процесах, а також визначення об’єктивних
закономірностей, котрі характеризують авторські кінематографічні практики в сучасному міжкультурному
просторі. Також застосовано крос-культурний метод, що сприяв виявленню особливостей виробництва й
дистрибуції фільмів режисерських моделей авторського кіно в системі міжнародного співробітництва.
Культурологічний підхід обумовив узагальнену соціокультурну спрямованість дослідження авторського
кінематографа культури доби постмодерну та постпостмодерну. Наукова новизна дослідження полягає в тому,
що проблема міжкультурного співробітництва у виробництві та дистриб’юції авторського кіно в Україні та за її
межами в контексті функціонування програм міжнародної підтримки вперше постала предметом спеціального
дослідження; аргументовано зміст понять «міжкультурний діалог», «копродукція» як певної специфічної
цілісності та єдності взаємопов’язаних елементів; виокремлено та схарактеризовано творчість українських
кінорежисерів-авторів, фільми яких було створено як міжнародні проекти; доведено доцільність використання
системного методу у вивченні особливостей міжнародного фільмотворчого процесу; здійснено комплексний
аналіз і виявлено особливості продукування та дистриб’юції фільмів режисерів-авторів у проектах копродукції в
Україні та за її межами. Висновки. Ознайомлення з матеріалами, викладеними у статті, розширює арсенал знань
щодо специфіки виробництва та дистриб’юції фільмів режисерських моделей авторського кіно в межах
міжкультурних проєктів й уможливлює їх використання в навчальних курсах з теорії та історії кіно й режисури. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
міжкультурний діалог |
uk_UA |
dc.subject |
режисер-автор |
uk_UA |
dc.subject |
продюсер |
uk_UA |
dc.subject |
український авторський кінематограф |
uk_UA |
dc.subject |
копродукція |
uk_UA |
dc.subject |
режисерська модель авторства |
uk_UA |
dc.title |
Режисерські моделі авторського кіно в контексті міжкультурного діалогу. Частина 2. Творчість режисера-автора в системі міжнародного співробітництва |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Directing models of author cinema in the context of intercultural dialogue. Part 2. The creativity of the director-author in the system of international cooperation |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |