Короткий опис(реферат):
Мета статті. На прикладі декількох вищих мистецьких навчальних закладів Києва створити порівняльний аналіз та виявити риси, гідні наслідування і продовження, а також і недоліки у системі викладання базових дисциплін з рисунку і живопису та методи їх усунення. Методологія дослідження. Застосовується емпіричний метод – спостереження і вивчення особливостей системи викладання у декількох вищих навчальних закладах Києва; метод
порівняння та на основі цього робляться певні висновки; індуктивний метод, а також робиться спроба системного аналізу. Наукова новизна. Уперше проводиться спроба системного
порівняльного аналізу сучасної методики викладання дисциплін рисунок і живопис у вищих українських мистецьких закладах з зазначенням недоліків і шляхів їх розв’язання. Висновки. На основі спостережень за системою викладання у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, у Київському національному університеті технологій і дизайну, у Київському університеті імені Бориса Грінченка та Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв було помічено ряд позитивних аспектів у системі викладання рисунку і живопису, а саме: можливість роботи з оголеною натурою, застосування прийомів стилізації та декоративного вирішення натурного матеріалу, а також було помічено ряд недоліків – відсутність у деяких мистецьких закладах предмету теорія композиції і аналіз художніх стилів, недостатній обсяг годин для оволодіння матеріалом і отримання професійних навичок, а також відсутність зв’язку між академічними завданнями і сучасним мистецтвом.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. The main goals of the article are to make the comparative analysis of the art educational institutes; to find out the fundamental features that are worth to be inherited; to highlight the negative aspects of the system of tuition in Drawing and Painting and its methods. Methodology. The authors use the methods of watching and searching the peculiarities of the system of teaching in a few Kyiv High Educational institutes. They also use comparting, system analysis and the method of induction. Scientific novelty. The authors are the first who tried out the system comparative analysis of the modern methods of tuition in such subjects as Drawing and Painting in Ukrainian Art Educational Institutes. The authors distinguish the pluses and mines of the teaching and propose the ways of their solutions. Conclusions. Having analysed the systems of tuition in the National Academy of Fine Art and Architecture, Kyiv National University of Technologies and Design, Boris Grinchenko Kyiv University, the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, the authors
point out many positive aspects of teaching Drawing and Painting. They are opportunities to work with a bared model, using the methods of the stylization and decoration of the model materials. The authors pay their attention to the negative features of the tuition system such as the shortage of Theory of Composition and Analysis of Art Styles in the institutes, a lack of time to study materials and get the necessary skills and the dearth of connections between academic tasks and modern Art.