dc.contributor.author |
Діденко, Ніна Олександрівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T08:04:38Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T08:04:38Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Діденко Н. О. Сучасні індустрії дозвілля як феномен масової культури // Культура і сучасність. 2022. № 1. С. 87–93. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4370 |
|
dc.description |
The purpose of the work is to investigate the peculiarities of the emergence and development of modern cultural
industries, which are the product of mass culture. The research methodology combines a systematic approach with
structural methods - to identify the role and place of mass culture in the general system and structure of culture, as well
as to clarify the structure of cultural leisure industries mediated by technological substrate and mass culture as a set of
technologies and communications. Culturological and semantic methods led to the definition of the study of the cultural semantic field of mass culture and its influence on the phenomena produced by it. The scientific novelty of the work is
to expand the understanding of the system of cultural leisure industries as a phenomenon of mass culture, which increases
their potential through a modern communicative and information environment. Conclusions. As a result of the study, it
was found that the socio-cultural space of modern Ukrainian society, which due to information and communication
networks is part of the global information space, reflects global trends in the leisure industry, the main features of which
are multimedia, interactivity, and virtuality. Considering the socio-cultural space in which the modern Ukrainian is, it is
necessary to note the full integration of his cultural and spiritual life into the world entertainment industry in its highest
technological manifestation - the media space. Leisure needs are met mainly through the consumption of information and
entertainment content, which is currently a social problem on a global scale. Ukraine is integrated into the world mass
culture and, accordingly, into the media space, hence the multidimensionality of cultural needs caused by the multilayered
society, which looks like a heterogeneous system that includes people of different ages, different levels of education,
different interests and values. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – дослідити особливості появи і розвитку сучасних культурних індустрій, що є породженням
масової культури. Методологія дослідження поєднує системний підхід з такими методами. Структурний метод
застосовано для виявлення ролі й місця масової культури в загальній системі й структури культури, а також для
з’ясування структури культурних дозвіллєвих індустрій, що опосередковані технологічним субстратом та
масовою культурою як сукупністю технологій і комунікацій. Культурологічний та семантичний методи
обумовили визначення дослідження культурно-семантичного поля масової культури та його впливу на
продуковані ним феномени. Наукова новизна роботи полягає в розширенні розуміння системи культурних
індустрій дозвілля як феномену масової культури, що нарощують свій потенціал за допомогою сучасного
комунікативного та інформаційного середовища. Висновки. У результат проведеного дослідження встановлено,
що у соціально-культурному просторі сучасного українського суспільства, який завдяки інформаційно комунікативним мережам становить частину глобального інформаційного простору, знаходять відбиття світові
тенденції індустрії дозвілля, основні ознаки якої – мультимедійність, інтерактивність і віртуальність.
Розглядаючи соціокультурний простір, у якому перебуває сучасний українець, необхідно відзначити повну
інтегрованість його культурного й духовного життя у світову індустрію розваг в її вищому технологічному
прояві – медіапросторі. Задоволення дозвіллєвих потреб відбувається переважно шляхом споживання
інформаційно-розважального контенту, що наразі становить соціальну проблему глобального масштабу. Україна
інтегрована у світову масову культуру і, відповідно, – в медіа простір. Звідси постає багатовимірність культурних
потреб, що викликана багатошаровістю соціуму, який виглядає гетерогенною системою, що охоплює людей
різного віку, рівня освіти, відмінних зацікавлень і цінностей. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
масова культура |
uk_UA |
dc.subject |
дозвіллєві практики |
uk_UA |
dc.subject |
соціально-культурний простір |
uk_UA |
dc.subject |
індустрія дозвілля |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційні технології |
uk_UA |
dc.subject |
медійний простір |
uk_UA |
dc.title |
Сучасні індустрії дозвілля як феномен масової культури |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Leisure industries as a phenomenon mass culture |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |