Короткий опис(реферат):
Мета роботи – розглянути «entertainment» в образотворчому мистецтві України ХХ–ХХІ століття як
форму акумуляції соціокультурного досвіду. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного
методу – для визначення теоретико-методологічних засад дослідження «entertainment» в образотворчому
мистецтві України ХХ–ХХІ століття, на основі робіт В. Абрамова, В. Бурачека, В. Греченко, Г. Акішиної та ін.
Метод формалізації використовується для уточнення видів «entertainment» в мистецтвознавчому дискурсі.
Герменевтичний метод використовується в аспекті інтерпретації ролі «entertainment» в роботах видатних
українських художників ХХ–ХХІ століть. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше проаналізовано
трансформацію феномену «entertainment» в творах українських художників ХХ–ХХІ століття як уособлення
соціальних змін в цьому історичному періоді. Висновки. У статті розглянуті роботи українських художників
ХХ–ХХІ століття, в яких багато уваги надається візуалізації феномену «entertainment» у його обрядово ритуальних, агональних, мистецьких та балаганих формах. Обрядово-ритуальна формула феномена
«entertainment» у роботах українських художників цього періоду включала в себе відображення особливостей
переходу від атеістичного світогляду до релігійного, враховуючи специфіку політичного і суспільного життя
1990 року в Україні. Якщо до 1990 року українські художники переважно малювали історичні сюжети пов’язані
з традиціями давніх слов’ян, то після – почали відтворювати релігійні сюжети. Агональна формула феномена
«entertainment» в творах Г. Акішиної, Ю. Гаврильченко, С. Нечая свідчить про віддзеркалення специфічних явищ
ХХ століття, зокрема, соціалістичні змагання як засіб підвищення продуктивності праці і суспільного явища і
поступовий перехід до агональної форми як засобу дозвіллєвої діяльності – проведення Олімпійських ігор.
Мистецька і балагана формула «entertainment», яка візуалізується у роботах українських художників ХХ–ХХІ
століття, спрямована на віддзеркалення національних традицій і збереження української національної культури,
завдяки якій формується духовний світогляд нашої нації
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article consists of to consider "entertainment" in the fine arts of Ukraine of the XX–XXI
centuries as a form of accumulation of socio-cultural experience. The research methodology consists in the application
of the analytical method –to determine the theoretical and methodological foundations of the study of "entertainment" in
the fine arts of Ukraine of the XX–XXI centuries, based on the works of V. Abramov, V. Burachek, V. Grechenko,
G. Akishina and others. Formalization method is used to clarify the types of "entertainment" in art history discourse. The
hermeneutical method is used in the aspect of interpreting the role of "entertainment" in the works of prominent Ukrainian
artists of the XX–XXI centuries. The scientific novelty of the work is that for the first time the essence of the
transformation of the phenomenon of "entertainment" in the works of Ukrainian artists of the XX–XXI centuries as the
personification of social changes in this historical period. Conclusions. The article examines the works of Ukrainian artists of the XX–XXI centuries, in which much attention is paid to the visualization of the phenomenon of
"entertainment" in its ritual, agonal, artistic and farce forms. The ceremonial and ritual formula of the phenomenon of
"entertainment" in the works of Ukrainian artists of this period includes a reflection of the features of the transition from
an atheistic worldview to a religious one, taking into account the specifics of the political and social life of 1990 in
Ukraine, if before 1990 Ukrainian artists mainly painted historical plots depicting traditions ancient Slavs, after 1990 they
began to reproduce religious subjects. The agonal formula of the phenomenon of "entertainment" in the works of
G. Akishina, Yu. Gavrilchenko, S. Nechay, tests to the reflection of the specific phenomena of the twentieth century, such
as socialist competitions, as a means of increasing labor productivity and a social phenomenon, and a gradual transition
to the agonal form as a means of leisure activities – hosting the Olympic Games. The artistic and farcical formula of
"entertainment", which is visualized in the works of Ukrainian artists of the XX–XXI centuries, is aimed at reproducing
national traditions and preserving the Ukrainian national culture, thanks to which the spiritual worldview of our nation is
formed.