Короткий опис(реферат):
Метою дослідження є вивчення творчості українських хореографів – представників стилю модерн, що
розгорнулася на західних теренах України. Методологія дослідження полягає в застосуванні кількох підходів:
аналітичного – для опрацювання літератури за темою статті та системного; з використанням цілого спектру
методів: біографічного, культурологічного, порівняльно-історичного, теоретичного узагальнення – задля
комплексного осягнення окресленої мети. Завдяки біографічному методу розглянуто професійний і творчий
досвід хореографів та встановлено джерела їхньої творчості. Порівняльно-історичний метод дав змогу
встановити історично сформовані структурні особливості танцю модерн, завдяки чому визначити відмінності
між попереднім досвідом хореографів і сучасними хореографічними пошуками. Наукова новизна
дослідження полягає в тому, що вперше визначено особливості стилістики танцю модерн у постановках таких
відомих хореографів України, як: І. В. Мазур, О. Б. Лань, О. В. Мартинюк, А. С. Сафонов, С. В. Наєнко;
окреслено основні тенденції в розвитку сучасного хореографічного мистецтва в Україні, які полягають у
створенні національної школи танцю модерн і використанні хореографічної лексики в постановках етнічного
характеру. Висновки. Проведене дослідження дало змогу простежити розвиток танцю модерн на прикладі
творчості західноукраїнських хореографів. Встановлено, що українська хореографія не стоїть осторонь модних
тенденцій сучасності: балетмейстери нашої держави розвивають у своїй творчості проєвропейську культуру
сучасного танцю, створюють балетні вистави в цьому стилі та продовжують експериментувати у власних
пошуках лексичного матеріалу. Мистецтвознавчий аналіз творчості провідних західноукраїнських хореографів
танцю модерн дав можливість визначити особливі культурні риси сучасного танцю в Західній Україні, що
полягають у поєднанні танцю модерн з національними традиціями та створенні академічної школи цього стилю
під впливом національної культури.
Суть розробки, основні результати:
The aim of the research is to study in detail the work of Ukrainian choreographers - representatives of the
"modern" style of Western Ukraine in particular. The research methodology consists in the application of several
approaches: analytical for the study of literature on the topic of the article and system; using a range of methods:
biographical, culturological, comparative-historical, theoretical generalization - comprehensively achieving the stated
goal. Due to the biographical method, we considered the professional and creative experience of choreographers, which
explains the sources of their work. The comparative-historical method helped us to study the historically formed
features of modern dance, to note its structure, due to which we determined the differences between the previous
experience of choreographers and modern choreographic research. The scientific novelty of the study is that we are the first to trace the features of modern dance style in the productions of famous choreographers of Ukraine I.V. Mazur,
O.B.Lan, O.V. Martyniuk, A.S. Safonov, S.V. Naenko. The research of this issue helped to understand the main trends
in the development of contemporary choreographic art in Ukraine, which are to create a national school of modern
dance and the use of choreographic vocabulary in ethnic productions. Conclusions: Due to the research, we followed
the development of modern dance on the example of the work of Western Ukrainian choreographers listed above. Our
research proves that Ukrainian choreography does not deviate from modern fashion trends. The choreographers of our
country develop a fashionable pro-European culture of modern dance in their work, create ballet performances in this
style and continue to experiment in their own search for lexical material. Art analysis of the leading Western Ukrainian
choreographers of modern dance allowed us to identify special cultural features of modern dance in Western Ukraine,
which is manifested in the combination of modern dance with national traditions and the creation of an academic school
of this style under the influence of national culture.