dc.contributor.author |
Фрайт, Оксана Володимирівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-18T10:43:09Z |
|
dc.date.available |
2022-08-18T10:43:09Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Фрайт О. В. "Вірю в Бетовена!": музична компонента журналістики Степана Чарнецького // Мистецтвознавчі записки. 2022. Вип. 41. С. 74–79. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4391 |
|
dc.description |
The aim of the work is to outline the achievements of the writer Stepan Charnetsky as a music critic and
publicist, to analyze typical samples of his journalism through the prism of intermediality and intertextuality. Research
methods are based on the intermediate approach to studying the interaction of music, theater and literature on the
artist’s identity as a journalist. General scientific research and typological methods, together with the generalization
method are used in the work. The methodology of content analysis, as well as empirical methods of description,
observation and reflection for the interpretation of qualitative parameters of the musical component of Stepan
Charnetsky’s journalism are involved. The scientific novelty of the study lies in the introduction and generalization of
the musical component in the journalism of the writer and theatrical figure. For the first time, genre features, cognitive
and artistic values, intermediate and intertextual features of this area were revealed. Conclusions: Stepan Charnetsky's
journalism with a musical component is represented by various genres (feuilleton, essay, critique, review, memoir,
obituary, source paper, open letter, etc.) and a wide range of topics, such as music and society, music in other arts, first hand information-source material due to personal acquaintance with musical figures, the ability to work with archival
sources and documents, as well as the ability to scientific systematics of cultural phenomena and its ‘texts’. The innate
musicality of the author of the famous Ukrainian Sich Riflemen’ Anthem played a significant role. The texts on music
are saturated with a sublime tone, subtle vibrations of his inner world that resonate with the macrocosms - both national and cross-cultural. Cathartic and transcendent possibilities of this art are often reflected in such texts. Charnetsky’s
entry into non-literary space was marked by some drawbacks, touching on the lack of musical competencies.
Nevertheless, this work of Stepan Charnetsky is considered as valuable, informative and full of artistic charm of the
talented writer’s pen. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – узагальнити обрис надбань літератора С. Чарнецького як музичного критика й
публіциста, проаналізувати показові зразки його журналістики крізь призму інтермедіальності та
інтертекстуальності. Методи дослідження базуються на інтермедіальному підході при вивченні взаємовпливу
музики, театру й літератури на особу митця як журналіста. Застосовано загальнонаукові пошуковий і
типологічний методи, а також метод узагальнення. Залучено методологію контент-аналізу, а також емпіричні
методи опису, спостереження та рефлексії для інтерпретації квалітативних параметрів музичної компоненти
журналістики С. Чарнецького. Наукова новизна дослідження полягає в представленні й узагальненні
музичної складової в журналістиці літератора та театрального діяча. Уперше виявлено жанрові прикмети,
пізнавально-художні вартості, інтермедіальні й інтертекстуальні властивості цієї ділянки його праці. Висновки.
Журналістика С. Чарнецького з музичною складовою репрезентована різними жанрами (фейлетон, есей,
рецензія, огляд, спогад, некролог, джерелознавчий допис, відкритий лист та ін.) і широким діапазоном тематики
«музика й суспільство», «музика в інших мистецтвах», інформаційно-джерельним матеріалом «з перших уст»
унаслідок особистого знайомства з персоналіями зі світу музики, умінням працювати з архівними джерелами та
документами, а також здатністю до наукової систематики явищ культури та її «текстів». Значну роль відіграла
вроджена музикальність автора відомого стрілецького гімну. Тексти про музику пронизані піднесеним тоном,
тонкими вібраціями його внутрішнього світу, що резонують із макрокосмосами – як національним, так і
міжкультурним. Нерідко в цих текстах віддзеркалені катартичні й трансцендентні можливості цього мистецтва.
Вихід Чарнецького в позалітературний простір позначився і деякими хибами, що межували з недостатністю
музичних компетенцій. Та назагал цей його доробок є вартісним, пізнавальним і пройнятим художнім шармом
пера талановитого літератора. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
літератор |
uk_UA |
dc.subject |
музика |
uk_UA |
dc.subject |
журналістика |
uk_UA |
dc.subject |
фейлетон |
uk_UA |
dc.subject |
інтермедіальність |
uk_UA |
dc.subject |
інтертекстуальність |
uk_UA |
dc.subject |
стаття |
uk_UA |
dc.subject |
Чарнецький Степан |
uk_UA |
dc.title |
"Вірю в Бетовена!": музична компонента журналістики Степана Чарнецького |
uk_UA |
dc.title.alternative |
‘I believe in Beethoven!’: The Musical Component of Stepan Charnetsky's Journalism |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |