Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Книшова, Тетяна Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2022-08-22T11:50:24Z | |
dc.date.available | 2022-08-22T11:50:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Книшова Т. П. Жанрово-стильові метаморфози циклу "Чарівний ріг хлопчика" в німецько-австрійській музично-історичній традиції XIX – початку ХХ століть // Мистецтвознавчі записки. 2022. Вип. 41. С. 116–122. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4398 | |
dc.description | The purpose of the research is to identify the figurative and semantic specifics of the cycle «The Magic Horn of a Boy» and the peculiarities of genre and style interpretation of his texts in the German-Austrian musical culture of the XIX – early XX centuries. Methodology of work. The following approaches proved to be essential for this work: interdisciplinary, which makes it possible to attract concepts from other fields of knowledge – philosophy, art history, cultural studies, history of literature, philology; historical and cultural, genre and style. The scientific novelty of the work is determined by its analytical perspective, which takes into account both the figurative and semantic specifics of the cycle «The Magic Horn of a Boy» and the peculiarities of its interpretation in the German-Austrian musical culture of the XIX – early XX centuries. Conclusions. «The Boy’s Magic Horn» is an outstanding monument of the German song and poetry folklore tradition, reflecting the most striking features of the German «image of the world», national consciousness, and the position of the Heidelberg Romantics on folklore in general. The authors of the anthology often transform texts, change the composition, use the later version, ignoring the folklore source, supplementing it with their own work. The texts of this anthology were in great demand in German-Austrian chamber and vocal (F. Schubert, R. Schumann, J. Brahms, etc.) and opera music of the XIX century (R. Schumann, E. Humperdink) in line with genre and style guidelines of culture Biedermeier. In the works of composers of the twentieth century (G. Mahler, A. Schoenberg, A. Webern, R. Strauss and P. Hindemith, etc.) appeal to the spiritual and semantic specifics of the «Magic Horn of the Boy» reveals, on the one hand, involvement in the origins of German-speaking cultural area. On the other hand, the expansion of genre-style and poetic-intonational sphere of interpretation of the texts of this anthology is obvious, which reveals their spiritual and deep context both in the late romantic vocal-symphonic tradition (G. Mahler) and in chamber vocal-instrumental searches of representatives of the Novoviden school (A. Webern). | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета дослідження – виявлення образно-смислової специфіки циклу «Чарівний ріг хлопчика» та особливостей жанрово-стильової інтерпретації його текстів у німецько-австрійській музичній культурі ХІХ – початку ХХ століть. Методологія роботи. Істотними для цієї роботи стали такі підходи: міждисциплінарний, що дав можливість залучати концепції з інших галузей пізнання: філософії, мистецтвознавства, культурології, історії літератури, філології; історико-культурологічний і жанрово-стильовий. Наукова новизна роботи визначена її аналітичним ракурсом, що враховує як образно-смислову специфіку циклу «Чарівний ріг хлопчика», так й особливості його інтерпретації в німецько-австрійській музичній культурі ХІХ – початку ХХ століть. Висновки. «Чарівний ріг хлопчика» – видатний пам’ятник німецької пісенно-поетичної фольклорної традиції, що відобразив найбільш показові риси німецького «образу світу», національної свідомості, а також позиції гейдельберзьких романтиків щодо фольклору загалом. Автори антології нерідко трансформують тексти, змінюють композицію, використовують пізніший варіант, ігноруючи фольклорне першоджерело, доповнюючи його власною творчістю. Тексти цієї антології виявилися активно затребуваними в німецько-австрійській камерно-вокальній (Ф. Шуберт, Р. Шуман, Й. Брамс та ін.) та оперній музиці XIX століття (Р. Шуман, Е. Хумпердінк) у руслі жанрово-стильових настанов культури бідермаєра. У творчості композиторів ХХ століття (Г. Малер, А. Шенберг, А. Веберн, Р. Штраус, П. Хіндеміт та ін.) апелювання до духовно-смислової специфіки «Чарівного рогу хлопчика» засвідчує, з одного боку, причетність до витоків німецькомовного культурного ареалу, з іншого – очевидним є розширення жанрово-стильової та поетико інтонаційної сфери інтерпретації текстів цієї антології, що виявляє їх духовно-глибинний контекст як у пізньоромантичній вокально-симфонічній традиції (Г. Малер), так і в камерних вокально-інструментальних пошуках представників нововіденської школи (А. Веберн). | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | романтизм | uk_UA |
dc.subject | бідермаєр | uk_UA |
dc.subject | вокальна творчість | uk_UA |
dc.subject | музичний театр | uk_UA |
dc.subject | вокальні цикли | uk_UA |
dc.title | Жанрово-стильові метаморфози циклу "Чарівний ріг хлопчика" в німецько-австрійській музично-історичній традиції XIX – початку ХХ століть | uk_UA |
dc.title.alternative | Genre and style metamorphoses of the cycle "The Magic Horn of a Boy" in the German-Austrian musical-historical tradition of the XIX – early XX centuries | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |