dc.contributor.author |
Коресандович, Наталя Миколаївна |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-22T12:01:41Z |
|
dc.date.available |
2022-08-22T12:01:41Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Коресандович Н. М. Специфіка діяльності концертмейстера в хореографічному ансамблі: психолого-педагогічний аспект // Мистецтвознавчі записки. 2022. Вип. 41. С. 123–128. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4399 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the features of the professional activity of the accompanist of the
choreographic ensemble in the context of the specifics of psychological and pedagogical skills. Research
methodology. The method of theoretical analysis was used (to study the relevant musicological, music-pedagogical and
psychological-pedagogical literature on the research topic); the structural and functional method that facilitated the
analysis of the components of the object of study; method of generalization and systematization of theoretical and
practical experience of preparation for performance and pedagogical activity of future accompanists. Scientific novelty.
The specifics of the activity of the accompanist of the choreographic ensemble are considered, the structure and content
of his professional complex are revealed; the peculiarities of the professional activity of the accompanist of the
choreographic ensemble in the context of the specifics of psychological and pedagogical skills are studied; methods and means of training qualified accompanists for work in a choreographic ensemble are clarified; the ways of improving the
pedagogical activity of concertmasters of choreographic ensembles in the process of social and artistic practice are
analyzed; the author's definition of professional mobility of the accompanist of the choreographic ensemble is offered.
Conclusions. The professional activity of the accompanist of the choreographic ensemble is multifunctional, as it
combines the process of studying the party with dancers as a tutor, the development of artistic taste of participants as an
educator, creating a favorable emotional atmosphere that involves fruitful collaboration, as a psychologist, and the
direct embodiment of the idea of musical and choreographic work during the performances of the ensemble as a
musician-performer. Improving the professional activity of concertmasters of choreographic ensembles in the process of
socio-artistic practice involves the development of not only performing but also psychological and pedagogical
qualities, which involves active independent work using educational and information resources. Professional mobility of
the accompanist of a choreographic ensemble is an integrated quality of personality, manifested in the ability to
successfully combine (at some point switch) performing, psychological, pedagogical, and other activities, the ability to
apply certain systematic generalized professional techniques of musician-pianist to perform specific tasks improvement
and independent acquisition of generalized professional knowledge based on the world's leading trends in music and
choreography. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – виявити особливості професійної діяльності концертмейстера хореографічного ансамблю
в контексті специфіки психолого-педагогічних умінь. Методологія дослідження. Застосовано метод
теоретичного аналізу (для вивчення відповідної музикознавчої, музично-педагогічної та психолого-педагогічної
літератури з теми дослідження); структурно-функціональний метод, що посприяв проведенню аналізу
складових об’єкта дослідження; метод узагальнення та систематизації теоретичного й практичного досвіду
підготовки до виконавської і педагогічної діяльності майбутніх концертмейстерів. Наукова новизна.
Розглянуто специфіку діяльності концертмейстера хореографічного ансамблю, виявлено структуру та зміст
його професійного комплексу; досліджено особливості професійної діяльності концертмейстера
хореографічного ансамблю в контексті специфіки психолого-педагогічних умінь; з’ясовано методи й засоби
підготовки кваліфікованих концертмейстерів для роботи в хореографічному ансамблі; проаналізовано шляхи
вдосконалення педагогічної діяльності концертмейстерів хореографічних ансамблів у процесі соціально художньої практики; запропоновано авторське визначення професійної мобільності концертмейстера
хореографічного ансамблю. Висновки. Професійна діяльність концертмейстера хореографічного ансамблю є
мультифункціональною, оскільки поєднує процес вивчення партії з танцюристами як педагога-репетитора,
розвитку художнього смаку учасників як педагога-вихователя, створення сприятливої емоційної атмосфери, що
передбачає плідну співтворчість кількох учасників, уміння відчувати та передбачувати наміри партнерів і їх дії,
як психолога та безпосереднього втілення задуму музично-хореографічного твору під час виступів ансамблю як
музиканта-виконавця. Удосконалення професійної діяльності концертмейстерів хореографічних ансамблів у
процесі соціально-художньої практики має на меті розвиток не лише виконавських, а й психолого-педагогічних
якостей, що передбачає проведення активної самостійної роботи з використанням освітніх й інформаційних
ресурсів. Професійна мобільність концертмейстера хореографічного ансамблю є інтегрованою якістю
особистості, що проявляється в здатності успішно поєднувати виконавську, психолого-педагогічну й інші види
діяльності, у певний момент переключатися з одного виду діяльності на інший, вмінні застосовувати певні
систематичні узагальнені професійні прийоми музиканта-піаніста з метою виконання конкретних завдань,
володіти досвідом удосконалення та самостійного набуття узагальнених професійних знань відповідно до
провідних світових тенденцій музичного та хореографічного мистецтв. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
концертмейстер |
uk_UA |
dc.subject |
хореографічний ансамбль |
uk_UA |
dc.subject |
професійне виконавство |
uk_UA |
dc.subject |
психолого-педагогічна діяльність |
uk_UA |
dc.subject |
педагог-вихователь |
uk_UA |
dc.title |
Специфіка діяльності концертмейстера в хореографічному ансамблі: психолого-педагогічний аспект |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Specificity of the concert master's activity in the choreographic ensemble: psychological and pedagogical aspects |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |