Короткий опис(реферат):
Мета роботи. У статті розкрито роль театрально-критичної думки в процесі конституювання
українського музично-драматичного театру в полікультурному часопросторі Російської та Австро Угорської імперій наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні
історико-культурного, аналітичного, системного та мистецтвознавчого методів, які надають можливість
проаналізувати ідейно-естетичний зміст театрально-критичної діяльності, дослідити жанрову специфіку її
становлення в контексті націотворення. Наукова новизна роботи полягає в розкритті соціально комунікативної, художньо-естетичної, просвітницької ролі національної театрально-критичної думки в процесі
конституювання національних та художньо-естетичних ознак українського музично-драматичного театру в
соціосфері тогочасного суспільства. Висновки. Отже, театрально-критична діяльність видатних театральних
митців, провідних театральних критиків була спрямована на творення єдиного національного театрального
простору, популяризацію культурно-історичної спадщини українства. Національна театрально-критична думка,
виконуючи соціально-комунікативну, художньо-естетичну й просвітницьку роль, формувала світоглядно-духовні
пріоритети української громади, пропагувала етнокультурну автентичність, культурно-історичні традиції та справила
надзвичайний вплив на процес конституювання національних і художньо-естетичних ознак українського
музично-драматичного театру в соціосфері того часу.
Суть розробки, основні результати:
The article reveals the role of theatrical-critical thought in the process of constituting the Ukrainian music and
drama theatre in the multicultural time space of the Russian and Austro-Hungarian empires in the late XIX – beginning
of the XX centuries. The research methodology consists in the application of historical-cultural, analytical, systematic,
art-scientific methods, which provide an opportunity to analyze the ideological and aesthetic content of theatrical critical activity, to explore the genre specifics of its formation in the context of nation-building. The scientific novelty
of the work is to reveal the social-communicative, artistic-aesthetic, educational role of national theatrical-critical
thought in the process of constituting national and artistic-aesthetic features of Ukrainian music and drama theatre in the
sociosphere of the time. Conclusions. The theatrical-critical activity of outstanding theatrical artists, leading theatrical
critics was aimed at creating a single national theatrical space, popularization of the cultural and historical heritage of
Ukraine. National theatrical-critical thought performing socio-communicative, artistic and aesthetic, educational role
formed the ideological and spiritual priorities of the Ukrainian community, promoted ethnocultural authenticity, cultural
and historical traditions and had an influence on the process of constituting national and artistic features of Ukrainian
music and drama theatre in the sociosphere of the time.