Короткий опис(реферат):
Метою роботи є проведення інформаційного моніторингу діяльності українських книжкових
видавництв на основі відкритих джерел інформації та окреслення рекомендацій з проведення подальшої маркетингової кампанії. Методологія дослідження містить інструментарій методу моделювання: постановка завдання, створення та аналіз моделі. Застосування принципів цілісності, ієрархічності та структурності дає змогу розглядати аналіз інформації про конкурентів з відкритих джерел як частину маркетингової діяльності підприємства. Наукова новизна роботи полягає в розширені
теоретичних знань щодо використання відкритої інформації про діяльність підприємств. У статті
визначено ключові характеристики учасників конкурентного середовища книговидавничого ринку
України; доведено, що головними гравцями на ринку є видавництва «А-ба-ба-га-ла-ма-га» та «Видавництво Старого Лева», уточнено план маркетингової стратегії для збільшення цільової аудиторії.
Висновки. Проведене дослідження показало, що ключовим результатом проведення будь-якої інформаційно-аналітичної роботи з конкурентної розвідки для підприємства будь-якої галузі, зокрема, книговидавничої, є прийняття правильних управлінських рішень, що дасть змогу не лише втримати вже
наявну цільову аудиторію, а й збільшити її за рахунок нових клієнтів. Результат аналізу відкритих
інформаційних джерел довів необхідність використання стратегії захисту від ключового та прямого
конкурента (системи лояльності для постійних покупців; закриті групи в різноманітних групах у соціальних мережах для постійних покупців тощо). З метою збільшення цільової аудиторії варто розробити план стратегії нападу на слабких прямих конкурентів (створення якісного контенту в соціальних мережах, зокрема просування реклами в блогерів; проведення різноманітних розіграшів; тематичних знижок, акцій). Сильні та непрямі конкуренти також є загрозою для бізнесу. Але ключовою
відмінністю від стратегії проти прямих конкурентів є різниця в основних характеристиках продукції.
Попри спільну цільову аудиторію асортимент книг дещо відрізняється, що впливає на стратегію роботи, зокрема й рекламну кампанію.
Суть розробки, основні результати:
The purposes of the article are to conduct information monitoring of Ukrainian book publishers on the
basis of open information sources and outline recommendations for further marketing campaigns. The
research methodology uses the tools of the modeling method: problem statement, creation and analysis of the
model. The application of the principles of integrity, hierarchy and structure allows us to consider the analysis
of information about competitors from open sources as part of the marketing activities of the enterprise. The
scientific novelty of the article is the expansion of theoretical knowledge in the use of open information about
the activities of enterprises. The article identifies the key characteristics of participants in the competitive
environment of the book publishing market of Ukraine; proved that the key players in the market are the
publishing houses «A-ba-ba-ha-la-ma-ha» and «Old Lion Publishing House», the marketing strategy plan for
increasing the target audience was specified. Conclusions. The article has showen that the key result of any
information and analytical work on competitive intelligence for companies in any industry, in particular,
publishing, is to make the right management decisions that will not only retain the existing target audience,
but also increase it by new customer account. The result of the analysis of open information sources proved
the need to use a strategy of protection against key and direct competitors (loyalty systems for regular
customers; closed groups in various groups on social networks for regular customers, etc.). In order to
increase the target audience, it is necessary to develop a strategy for attacking weak direct competitors
(creating quality content on social networks, including advertising for bloggers; holding various raffles;
thematic discounts, promotions). Strong and indirect competitors are also a threat to business. But the key
difference from the strategy against direct competitors is the difference in the main characteristics of the
product. Despite the common target audience, the range of books is slightly different, which affects the strategy
of work, including the advertising campaign.