Короткий опис(реферат):
Мета статті – визначити роль блогів у поширенні сучасної української пісні як культурологічного
феномену (на прикладі композиції «Stefania» гурту «Kalush Orchestra»). Методологія дослідження передбачала
застосування методів спостереження, порівняння, аналізу і синтезу. Наукова новизна роботи полягає в тому,
що вперше здійснено спробу визначити роль блогів у популяризації сучасної української пісенної культури.
Музичне мистецтво завжди було показником суспільної свідомості, об’єктивувало певні моральні установки,
художнi цiнності та вектор розвитку суспільства. Музичні фестивалі-конкурси стали ареною для репрезентації
культури й настроїв національних спільнот усьому світові. Одним з таких заходів є Пісенний конкурс
«Євробачення», де цьогоріч Україну репрезентував гурт «Kalush Orchestra» з піснею «Stefania». Інтенсивна
глобалізація детермінувала нові способи комунікації, одним з яких стали блоги. Про українську композицію
писали в блогах різного тематичного спрямування: і тих, що охоплюють широке поле питань («Бі-Бі-Сі»,
«УНІАН», «Укрінформ», «1+1», «Новинарня», «Тиктор медіа», «Слово і діло», «Апостроф», «Твоє місто» й ін.),
і вузькоспрямованих («ДМ Суспільного» – медійна тематика; «НВ Лайф» – сайт про здоров’я, саморозвиток,
красу; «Музичний Гік» – про світову й українську музику та ін.). В інтернет-дописах пісня «Stefania» постає
символом, що уособлює всіх матерів, які є берегинями для своїх дітей, особливо в складні для суспільства часи.
Композиція породила багато переспівів і переробок, що популяризують блоги інтернет-видань («Обозреватель»,
«24 Канал» та ін.); певних організацій (наприклад блог Стрілківської сільської ради), авторські (зокрема Петра
Клименка, zotov.13). Висновок. Сучасна українська пісня становить науковий інтерес як явище національної
масової культури й актуальна як культурологічний феномен українського суспільства, що впливає не лише на
українського споживача, а й представників інших народів. Поширенню її сприяє на сьогодні саме інтернетсередовище, зокрема блоги різного штибу, які є засобом налагодження міжкультурної комунікації в сучасному
глобальному світі, донесення до світової спільноти важливих морально-етичних меседжів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the role of blogs in the spread of the modern Ukrainian song as a
cultural phenomenon (the case study of the song "Stefania" by "Kalush Orchestra" band). The research methodology
involves the use of methods of observation, comparison, analysis, and synthesis. The scientific novelty of the work is
that for the first time an attempt was made to determine the role of blogs in the promotion of the modern Ukrainian song
culture. Conclusions. Modern Ukrainian song is of scientific interest as a phenomenon of national mass culture and is
relevant as a culturological phenomenon of the Ukrainian society, which affects not only the Ukrainian consumer, but
also representatives of other nations. Today, the Internet environment itself contributes to its dissemination, in particular,
blogs of various kinds, which are a means of establishing intercultural communication in the modern global world,
conveying important moral and ethical messages to the world community