Короткий опис(реферат):
Мета роботи – розглянути сучасні художні виставки як форму «entertainment». Методологія дослідження
полягає в залученні аналітичного методу – для вивчення теоретичного матеріалу про останні сучасні художні
проєкти в галузі українського мистецького простору як форми «entertainment». Також використано
герменевтичний метод для інтерпретації художніх виставок як форми «entertainment» через принцип
перфомансності як ознаки метамодернізму. У дослідженні залучено матеріал з реальних художніх практик
Krolikowski Art, В. Сидоренка, М. Онацька, О. Рибченко, А. Петрицького, А. Кулагіна, А. Логова. Наукова
новизна статті полягає в тому, що вперше розглянуто сучасні художні виставки як форму «entertainment» крізь
призму перфомансності як однієї з головних ознак метамодернізму в сучасному образотворчому мистецтві.
Висновки. Сучасні художні виставки завдяки залученню принципу перфомансності, а також елементів
«entertainment» відкривають для реципієнтів набагато більше можливостей сприйняття експозиції на емоційному
рівні. На відміну від традиційного споглядання робіт художників, зараз сучасні художні проєкти використовують
синтез: це і залучення видовищних тематичних інсталяцій, і відеоряд, який дає змогу занурити глядача в
соціокультурний контекст відповідної історичної доби. Колірні пластичні рішення, які корелюють з природними
стихіями: землею, водою, вогнем і повітрям (А. Логов); гротеск у поєднанні реальних образiв та вигаданих
мотивiв, завдяки чому створюється цілісна картина світу, щоб передати взаємозв’язок усього живого на Землі
(В. Адкозалова); авангардні експерименти з театральними костюмами А. Петрицького як елемент
«entertainment», що знайшли своє втілення на Ukrainian Fashion Week 2022; метафоричний проєкт «Клітка»
О. Рибченко як символ обмеження нашої внутрішньої і зовнішньої свободи; випуск першої NFT серії «Lexicon»
на платформі Binance, саме спеціально на завершення виставки «Нульовий рік. Ідея світла» та до 26-ліття зі
створення свого Персонажа Віктором Сидоренком; монохромні роботи Гамлета Зіньківського, які органічно
поєднують графічні образи й словесно алегоричні вислови філософського підтексту; експерименти з елементами
перфомансу, використання в художніх виставках тематики колективного несвідомого «Crimea Dreaming»,
звернення до наративів «Supernova», «High Hopes», «Truth is Out There 2» (Krolikowski Art) – ці аспекти свідчать
про те, що сучасні художні виставки виступають формою «entertainment».
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider modern art exhibitions as a form of “entertainment”. The research
methodology consists in the application of analytical method to study theoretical material about the latest modern artistic
projects in the field of Ukrainian artistic space as a form of “entertainment”. The hermeneutic method is also used in the
aspect of interpreting art exhibitions as a form of “entertainment” through the principle of performance as a sign of
metamodernism. Materials from real artistic practices of Krolikowski Art, V. Sydorenko, M. Onatska, O. Rybchenko,
A. Petrytskyi, A. Kulagina, A. Logova were included in the study. The scientific novelty of the work is that for the first
time modern art exhibitions are considered as a form of “entertainment” through the prism of performance as one of the
main signs of metamodernism in modern fine art. Conclusions. Modern art exhibitions, due to the involvement of the
principle of performance, as well as elements of “entertainment”, create more opportunities for the recipients to perceive
the exposition on an emotional level. In contrast to the traditional contemplation of the works of artists, modern art projects
use synthesis. This includes the possibility of attracting spectacular thematic installations, and a video series that allows
immersing the viewer in the socio-cultural context of the corresponding historical era. Coloured plastic solutions that
correlate with natural elements: earth, water, fire and air (A. Logov); grotesque in a combination of real images and
fictional motifs, due to which a complete picture of the world is created to convey the interconnectedness of all living things on the Earth (V. Adkozalova); avant-garde experiments with theatrical costumes by A. Petrytskyi as an element of
“entertainment”, which found their embodiment at Ukrainian Fashion Week 2022; the metaphorical project “Cage” by
O. Rybchenko as a symbol of the limitation of our internal and external freedom; the release of the first NFT of the
“Lexicon” series on the Binance platform, especially for the end of the exhibition “Year Zero. The Idea of Light” and for
the 26th anniversary of the creation of his Character by V. Sydorenko; monochrome works by H. Zinkivskyi, which
organically combine graphic images and verbal allegorical expressions with philosophical implications; experiments with
elements of performance, the use in art exhibitions of the themes of the collective unconscious “Crimea Dreaming”,
references to the narratives “Supernova”, “High Hopes”, “Truth is Out There 2” (Krolikowski Art) are all aspects that
indicate that modern art exhibitions are a form of “entertainment”.