Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Несмачний, Сергій Миколайович | |
dc.date.accessioned | 2022-11-16T11:01:08Z | |
dc.date.available | 2022-11-16T11:01:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Несмачний С. М. Символістський живопис Михайла Сапожникова: від задуму – до втілення. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 3. С. 149–155 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4500 | |
dc.description | The purpose of the article is to identify the features and patterns of Mykhailo Sapozhnykov artist's creative method and define the role of realistic artworks in symbolist painting of the artist. The research methodology consists in application of system-analytical, formal-stylistic, and semiotic-semantic methods and approaches, which enabled qualitative considering of the specified issues and drawing substantiated conclusions. The scientific novelty of the article is aimed to systematise the important principles of the author's creative method of Mykhailo Sapozhnykov, identifying the main principles of form creation in his symbolist paintings and elucidating the role of painting from the nature. Conclusions. The number of works analysed in the study demonstrated several principles on which the artist tried to build his personal system of form creation. According to the results of current scientific research, the author has been identified three conceptual variants of the transformation of painting material with realistic direction from the nature into a symbolist figurative construction. The importance of works with realistic direction have been proven. The presented auxiliary works, plein air sketches and sketches from the nature, clearly demonstrated that accumulated realistic painting material was the starting point that encouraged the creative imagination of Mykhailo Sapozhnykov. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті полягає у виявленні особливостей і закономірностей творчого методу художника М. І. Сапожникова та у зв’язку із цим у визначенні ролі робіт реалістичного спрямування в символістському живописі митця. Методологія дослідження полягає в застосуванні системно-аналітичного, формальностилістичного та семіотико-семантичного методів і підходів, що дало змогу якісно розглянути означену проблематику та сформулювати аргументовані висновки. Наукова новизна роботи полягає в систематизації ключових засад авторського творчого методу видатного українського художника Михайла Сапожникова, виявленні магістральних принципів формотворення в його символістських картинах та з’ясуванні ролі натурного живописного матеріалу. Висновки. Проаналізована в дослідженні низка творів засвідчила принципи, за якими художник намагається вибудувати свою персональну систему формотворення. За результатами поточної наукової розвідки виокремлено три концептуальні варіанти трансформації натурного матеріалу реалістичного спрямування в символістську образну конструкцію. Засвідчено важливість робіт реалістичного спрямування. Представлені допоміжні роботи: пленерні етюди та натурні замальовки – наочно продемонстрували, що саме напрацьований реалістичний натурний матеріал є тією точкою відліку, що спонукала творчу уяву М. І. Сапожникова. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | Михайло Сапожников | uk_UA |
dc.subject | символізм | uk_UA |
dc.subject | живопис | uk_UA |
dc.subject | творчий метод | uk_UA |
dc.subject | формотворення | uk_UA |
dc.title | Символістський живопис Михайла Сапожникова: від задуму – до втілення | uk_UA |
dc.title.alternative | Symbolist Painting of Mykhailo Sapozhnykov: From Concept to Implementation | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |