Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

«Домашні співаники» С. Монюшка та духовно-етичні аспекти культури бідермаєру

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ван, Сяоюй
dc.date.accessioned 2022-11-17T12:38:21Z
dc.date.available 2022-11-17T12:38:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Ван Сяоюй. «Домашні співаники» С. Монюшка та духовно-етичні аспекти культури бідермаєру.// Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 3. С. 226–232 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4512
dc.description The purpose of the study is to reveal the genre-stylistic specificity of S. Monіuszko’s cycle “Home Songbooks” in the context of the spiritual and stylistic instructions of Biedermeier’s art, including in his Polish “model”. The methodology of the work is based on general scientific and special methods, among which intonation-stylistic, historicalcultural, genre-stylistic methods in their complex application are essential. The scientific novelty of the work is determined by the fact that it summarises for the first time the genre-stylistic specificity of S. Monіuszko’s “Home Songbooks” cycle in the context of Biedermeier’s typological features and his Polish “hypostasis”. Conclusions. The creativity of S. Monіuszko is an important component of Polish musical culture of the middle of the 19th century, which developed at the intersection of typological signs of romanticism and Biedermeier. The specificity of the latter, presented in almost all European cultures of the mentioned period, including the Polish one, is focused on the revival of spiritual patriarchal guidelines for human existence, on the reproduction of “life imbued with religiosity”. In the artistic and musical sphere, Biedermeier’s typology appeals to the typical and generally significant, to various forms of amateur music-making or to their stylisation. Within the framework of Polish culture, his instructions interact with the signs of Polish nobility and Sarmatism, as well as with the traditions of the national song and dance culture. The large-scale series “Home Songbooks” by S. Monіuszko was created on the basis of the best examples of Polish (A. Mickiewicz, S. Witvytskyi, J. Chechot, L. Kondratovych, etc.), as well as European poetry of various eras (J. Goethe, H. Heine, V. Hugo, V. Scott, J. Byron, V. Shakespeare). It includes about three hundred songs and is oriented to the artistic demands of a family circle or salon gathering, carries a spiritual and educational burden, reproducing the Polish “image of the world” and its ethical values. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявлення жанрово-стильової специфіки циклу С. Монюшка «Домашні співаники» в контексті духовно-стильових настанов мистецтва бідермаєру, зокрема й у його польській «моделі». Методологія дослідження спирається на загальнонаукові та спеціальні методи, серед яких суттєвими є інтонаційностилістичний, історико-культурологічний, жанрово-стильовий у їх комплексному застосуванні. Наукова новизна роботи визначена тим, що в ній уперше узагальнено жанрово-стильову специфіку циклу «Домашні співаники» С. Монюшка в контексті типологічних ознак бідермаєру та його польської «іпостасі». Висновки. Творчість С. Монюшка – важлива складова польської музичної культури середини XIX століття, що розвивалася на перетині типологічних ознак романтизму та бідермаєру. Специфіка останнього, представлена практично в усіх європейських культурах названого періоду, зокрема й у польській, орієнтована на відродження духовних патріархальних настанов людського буття, на відтворення «побуту, пронизаного релігійністю». У художньомузичній сфері типологія бідермаєру апелює до типового та загальнозначущого, до різноманітних форм аматорського музикування або до їх стилізації. У межах польської культури його настанови вступають у взаємодію з ознаками польського шляхетства та сарматизму, а також з традиціями національної пісеннотанцювальної культури. Масштабний цикл «Домашні співаники» С. Монюшка створений на основі кращих зразків польської (А. Міцкевич, С. Вітвицький, Я. Чечот, Л. Кондратович та ін.), а також європейської поезії різних епох (Й. Гете, Г. Гейне, В. Гюго, В. Скотт, Дж. Байрон, В. Шекспір). Він охоплює близько трьохсот пісень та орієнтований на художні запити сімейного кола або салонного зібрання, має духовно-просвітницьке значення, відтворюючи польський «образ світу» та його етичні цінності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject польська музична культура XIX століття uk_UA
dc.subject камерно-вокальний цикл uk_UA
dc.subject камерно-вокальна творчість С. Монюшка uk_UA
dc.subject «Домашні співаники» С. Монюшка uk_UA
dc.subject бідермаєр uk_UA
dc.subject сарматизм uk_UA
dc.title «Домашні співаники» С. Монюшка та духовно-етичні аспекти культури бідермаєру uk_UA
dc.title.alternative «Home Songbooks» by S. Monіuszko and Spiritual and Ethical Aspects of the Biedermeier Culture uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу