Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Польсько-китайські культурні взаємини в контексті дослідження фортепіанного мистецтва Китаю

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Фен, Їжань
dc.date.accessioned 2022-11-17T13:28:52Z
dc.date.available 2022-11-17T13:28:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Фен Їжань. Польсько-китайські культурні взаємини в контексті дослідження фортепіанного мистецтва Китаю.// Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 3. С. 260–265 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4517
dc.description The purpose of the research is the musicological reconstruction of Chinese-Polish cultural relations as a special component of the development of Chinese piano art specifics. Research methodology. The source research method was applied in order to study Chinese and Western European musicological literature; the musicological method was used for the analysis of the most significant musical phenomena in the context of Polish-Chinese relations in terms of their influence on the improvement of piano performance; the synergistic method was applied when considering the piano art of China, which functions in connection with Western constant components; the axiological one was employed, which makes it possible to reveal the value references and prospects of Chinese piano performance within the framework of creative unification. Scientific novelty. The modern level of China’s piano art projects the need for a historical and theoretical comprehension of its general trends, in the development of which special importance is given to China's intercultural dialogue with the outside world. In this context, an analysis of Chinese-Polish relations, which were significant for the formation and development of Chinese piano performance, was carried out. The main vectors of this dialogue, which proved to be important for Chinese pianists to realise the specifics of the performance of the music of F. Chopin, the most popular Western European romantic in China, were analysed: the most significant concert performances of the leading Polish pianists in China, their master classes and expert lectures, winning performances of Chinese pianists at international competitions named after Chopin in the world. Conclusions. The study of Chinese-Polish musical relations were found to be important for understanding the ways of performing approaches of Chinese pianists to Chopin's work. It is proved that these relations formed a fundamental basis for the professionalisation of Chinese piano performance. The importance of return meetings of Chinese pianists with students of music educational institutions of Poland is noted from the point of view of experience exchange. The outlined trends of the principles of Western piano art integration into Chinese culture are characterised as centripetal, as well as a centrifugal movement, when Chinese pianists demonstrated a high professional level of performance, participating in a large number of concert performances and master classes in the West. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає в музикознавчій реконструкції китайсько-польських культурних взаємин як особливого компоненту специфіки розвитку китайського фортепіанного мистецтва. Методологія дослідження. Застосовано джерелознавчо-пошуковий метод з метою опрацювання китайської та західноєвропейської музикознавчої літератури; музикознавчий – для аналізу найпоказовіших музичних явищ у контексті польсько-китайських зв’язків стосовно їхнього впливу на вдосконалення фортепіанного виконавства; синергетичний – при розгляді фортепіанного мистецтва Китаю, що функціонує у взаємозв’язку із західними константними компонентами; аксіологічний – дав змогу виявити ціннісні орієнтири та перспективи китайського фортепіанного виконавства в межах творчої уніфікації. Наукова новизна. Сучасний рівень фортепіанного мистецтва Китаю проєктує необхідність історичного й теоретичного осмислення його загальних тенденцій, у розвитку яких особливе значення належить міжкультурному діалогу Китаю із зовнішнім світом. У цьому контексті здійснено аналіз китайсько-польських взаємин, що мали значення для становлення і розвитку фортепіанного виконавства Китаю. Проаналізовано основні вектори цього діалогу, що виявилися важливими для усвідомлення китайськими піаністами специфіки виконання музики найулюбленішого в Китаї західноєвропейського романтика Ф. Шопена: найпоказовіші концертні виступи провідних польських піаністів у Китаї, проведення ними майстер-класів та експертних лекцій, переможні виступи китайських піаністів на міжнародних конкурсах імені Шопена у світі. Висновки. Вивчення китайсько-польських музичних взаємин виявилось важливим для осягнення шляхів виконавських підходів китайських піаністів до творчості Шопена. Доведено, що ці взаємини сформували фундаментальну основу для професіоналізації китайського фортепіанного виконавства. Відзначено важливість з позиції обміну досвідом зворотних зустрічей китайських піаністів зі студентами музичних навчальних закладів Польщі. Окреслені тенденції інтеграції засад західного фортепіанного мистецтва в китайську культуру охарактеризовано як доцентрову, а також охарактеризовано відцентровий рух, коли китайські піаністи демонстрували високий професійний рівень виконавської майстерності, беручи участь у великій кількості концертних виступів та майстер-класів на Заході. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject міжкультурний діалог uk_UA
dc.subject фортепіанне виконавство uk_UA
dc.subject творчість Ф. Шопена uk_UA
dc.subject концертна діяльність uk_UA
dc.subject майстер-класи uk_UA
dc.title Польсько-китайські культурні взаємини в контексті дослідження фортепіанного мистецтва Китаю uk_UA
dc.title.alternative Polish-Chinese Cultural Relations in the context of China's Piano Art Research uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу