Короткий опис(реферат):
Основною метою цієї статті є обґрунтувати системний підхід до питання вибору методів і форм роботи зі
студентами, які навчаються за напрямом естрадно-джазового вокалу, а також поступово виробити комплекс
професійних компетентностей у галузі естрадно-джазового мистецтва: бездоганне знання теорії, володіння
професійною вокальною естрадно-джазовою технікою, необхідною манерою звуковедення, імпровізацією,
чистотою інтонації. Методологія дослідження полягає в застосуванні таких методів, як: словесні (бесіда,
розповідь, пояснення, дискусія), наочні (наочно-слуховий, наочно-зоровий, ілюстрування), практичні
(мікровикладання, вправи) та проблемно-евристичні (моделювання проблемних ситуацій, педагогічні
імпровізації). Наукова новизна роботи полягає в науково-методичному обґрунтуванні та практичній реалізації
процесу виховання джазових співаків і викладачів естрадно-джазового вокалу з урахуванням відомих методик та
індивідуального спрямування навчання для кожного студента. Висновки. На основі поставлених цілей і завдань
дійшли висновку, що до кінця курсу навчання в межах бакалаврської програми студенти Навчально-наукового
інституту культури і мистецтв Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка володіють
професійними якостями джазового виконавця та викладача естрадно-джазового вокалу, мають високий рівень
професійних компетентностей із джазового вокалу. Завдяки системному підходу до питання вибору методів і
форм роботи зі студентами, які навчаються естрадно-джазовому вокалу, а також поступовому формуванню
комплексу професійних компетентностей у галузі естрадно-джазового мистецтва здобувачі ґрунтовно знають
теорію, володіють професійною вокальною естрадно-джазовою манерою звуковедення, імпровізацією та чистою
інтонацією.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of this article is to form a systematic approach to the issue of choosing methods and forms of work
with students who study pop-jazz vocals, as well as to form a complex of professional competencies in pop-jazz art:
impeccable knowledge of theory, mastery of professional vocal pop-jazz technique, necessary manner of sound
production, improvisation, and purity of intonation. The research methodology consists in the application of such
methods as verbal (conversation, narration, explanation, and discussion), visual (visual-auditory, visual-visual, and
illustration), practical (microteaching and exercises) and problem-heuristic (modeling problem situations and pedagogical
improvisation). We see the scientific novelty of the problem and, accordingly, of this work in the scientific-methodical
justification and practical implementation of the process of training jazz singers and pop-jazz vocal teachers, taking into
account known methods and an individual learning route for each student. Conclusions. On the basis of the set goals and
objectives, the author comes to the conclusion that by the end of the course of study within the framework of the bachelor’s
program, students of the Educational and Scientific Institute of Culture and Arts of Taras Shevchenko National University
of Luhansk have mastery of jazz performance, professional qualities of a jazz performer and teacher of pop-jazz vocals,
have a high level of professional competence in jazz vocals. Thanks to the formation of a systematic approach to the issue
of the choice of methods and forms of work with students studying pop-jazz vocals, as well as the gradual formation of a
complex of professional competencies in the field of pop-jazz art, students have an impeccable knowledge of theory,
possess a professional vocal pop-jazz manner of sound production, improvisation, and pure intonation.