Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити особливості дитячого мюзиклу, створеного для виконання дитячим колективом, а
також проаналізувати специфіку його постановки на прикладі вистав провідних вітчизняних театрів-студій
мюзиклу. Методологія дослідження. Застосовано загальнонаукові методи аналізу та синтезу, спеціальні
мистецтвознавчі методи спостереження, систематизації та узагальнення, а також жанрово-стильового аналізу,
компаративний метод (для виявлення загальних і специфічних особливостей дитячого мюзиклу) і метод
теоретичного узагальнення. Наукова новизна пов’язана з уведенням до наукового обігу на прикладі постановок
мюзиклів вітчизняних аматорських дитячих театрів-студій знань про музичну природу дитячого мюзиклу,
зумовлену взаємодією музики, вербальних та невербальних засобів виразності, що відповідають специфіці
дитячого сприйняття і мислення (музичність розуміємо як особливі інтонаційні прояви, властиві всім засобам
художньої виразності). Досліджено дитячі мюзикли, створені для виконання дитячим колективом в аспекті
жанрової специфіки; проаналізовано мюзикли, постановку яких здійснили київські аматорські дитячі театри;
розглянуто закономірності дитячого мюзиклу у творчій практиці українських театрів для дітей: театру-студії
«ОКей!», театру мюзиклу «Мюзик Холл» та ін. Висновки. Дитячі мюзикли в постановці вітчизняних
аматорських дитячих колективів – унікальний жанровий різновид, у якому в найбільш досконалому вигляді
пов’язані різноманітні галузі художньо-творчої діяльності: музика, рух, танець, мова, слово, гра, спів, костюми,
декораційне оформлення, сценічне освітлення та спецефекти. Особлива видовищність, яскравість, мальовничість
та побудова цього музично-драматичного твору як своєрідної гри – характерні ознаки, що створюють знаковий
простір, у якому сценічну дію глядач сприймає максимально щиро. Дитячий мюзикл наділений різноманітними
позитивними ознаками, що створюють передумови для занурення юного глядача в образний світ емоцій та
почуттів, фантазій і роздумів, при цьому лишаючись максимально зрозумілим та простим для сприйняття завдяки
візуалізації казкового світу вигадки, чар та фокусування всієї палітри почуттів і настроїв довкола сценічного
видовища
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the features of a children's musical, created for performance by a children's
team, as well as to analyse the specifics of its production on the example of the performances of the leading domestic
theatres-studios of musicals. Research methodology. General scientific methods of analysis and synthesis, special artistic
methods of observation, systematisation and generalisation, as well as genre and style analysis, comparative method (to
identify general and specific features of children's musicals) and the method of theoretical generalisation are applied.
Scientific novelty is in the introduction into scientific circulation on the example of musical productions of domestic
amateur children's theatre-studios of the knowledge about the musical nature of children's musicals, caused by the
interaction of music, verbal, and non-verbal means of expression that correspond to the specifics of children's perception
and thinking (musicality is understood as special intonation manifestations characteristic of all means of artistic
expression). Children's musicals created to be performed by a children's group were studied in terms of genre specificity;
musicals staged by Kyiv amateur children's theatres were analysed; the regularities of children's musicals in the creative
practice of Ukrainian theatres for children: studio-theatre «OKAY!», musical theatre «Music Hall», and others are
considered. Conclusions. Children's musicals staged by domestic amateur children's groups are a unique genre variety in
which various branches of artistic and creative activity are connected in the most perfect form – music, movement, dance,
language, speech, acting, singing, costumes, decoration, stage lighting, and special effects. The special spectacularity,
brightness, picturesqueness, and construction of this music-dramatic work as a kind of game are characteristic features
that create a symbolic space in which the stage action is perceived by the audience as sincerely as possible. The children's musical is endowed with a variety of positive qualities and properties that create the prerequisites for immersing the young
viewer in the imaginative world of emotions and feelings, fantasies and thoughts, while remaining as clear and easy to
understand as possible thanks to the visualisation of the fairy-tale world of fiction, charm and focus of the entire palette
of feelings and moods around the stage spectacle.