Короткий опис(реферат):
Мета роботи – визначити нові концептуальні задуми реалізації сучасних форм сміхової культури в
медійному просторі України. Методологія дослідження полягає в застосуванні емпіричного, праксеологічного,
функціонального методів та методу моделювання, що дає змогу дослідити сучасний стан сміхової культури в
медійному просторі, охарактеризувати різноманітні форми сміхової культури й узагальнити наслідки їх впливу
на свідомість суспільства, визначити й структурувати характерні особливості цих форм та ефективність їх
подальшої реалізації в культурно-мистецькій діяльності. Наукова новизна статті полягає в дослідженні новітніх
форм сміхової культури як інформативних носіїв та в послідовній структуризації характерних й істотних ознак
різновидів сміхової культури, їх вплив на реципієнта через інформаційний простір. Висновки. Агресивне
вторгнення рф в Україну підкреслило вагомість сміхової культури українців, що виявляється через сатиру,
сарказм, іронію та, безперечно, гумор, які є своєрідною зброєю проти окупанта та мають потужну візуальну
інформативну силу. Важливо правильно сприймати гумористичні форми, адже вони здатні як викликати
позитивні емоції, так і негативно впливати на маси й стати інструментом маніпуляції в суспільстві. Нині
відбуваються певні метаморфози, коли народний і політичний гумор трансформуються та набувають воєнної
тематики. Нинішні життєві реалії спонукають мистецькі інституції розвивати нові форми національної сміхової
культури, розробляти нові концептуальні рішення її різновидів, основою яких є невичерпний гумор українців.
Він є культурним щитом, тим форматом спілкування, який має могутній вплив на свідомість суспільства, завжди
гостро й креативно реагує на виклики сьогодення і зумовлює особливе світосприйняття крізь призму сміхової
культури.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the articleis to define new conceptual plans of realisation of modern forms of laugh culture in the
media space of Ukraine. The methodology of the research consists in the application of empirical, praxeological,
functional, and modeling method. These methods allows studying the current state of laugh culture in the media space, to
characterise various forms of laugh culture and to summarise the consequences of their influence on the consciousness of
society, to define and to structure characteristic features of these forms and the effectiveness of their further realisation in
cultural and artistic activity. Scientific novelty of the research consists in researching of the newest forms of the laugh
culture as informational media and in the consistent structuring of characteristic and significant signs of the kinds of laugh
culture, their influence on the recipient through the informational space. Conclusions. It is worth noting that the russian
aggressive invasion into Ukraine has underlined the importance of the laugh culture of Ukrainians, which is manifested
through satire, sarcasm, irony and, certainly, humour, which are their weapons against the invaders and have a powerful
visual information force. Proper understanding of humorous forms is necessary, because they can cause both positive
emotions and negative influence on the masses and become an instrument of manipulation in society as a whole. Today,
there are some metamorphoses, when people’s and political humor is being transformed and military topics are being
developed. It is now that life realities dictate to art institutions the development of new forms of national laugh culture,
new conceptual decisions of its kinds, the basis of which is the inexhaustible humor of Ukrainians. Besides, humor is a
cultural shield, the format of communication, which has a powerful influence on the consciousness of society, always
reacts sharply and creatively to the challenges of the present and leads to a special perception through the prism of laugh
culture.