Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Міфологізація української драматургії в радянську добу (1920-ті рр.) як спосіб інституалізації театру

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Водяхін, Єгор Владиславович
dc.date.accessioned 2023-02-16T11:07:30Z
dc.date.available 2023-02-16T11:07:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Водяхін Є. В. Міфологізація української драматургії в радянську добу (1920-ті рр.) як спосіб інституалізації театру // Культура і сучасність. 2022. № 2. С. 49–54. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4700
dc.description The purpose of the work is to reveal the peculiarities of the Ukrainian drama mythologizing at the beginning of the Soviet era (1920s). The research methodology consists in the application of a number of methods: analytical to understand the literature on the topic of the article; interdisciplinary – to comprehensively study factual material and acquire new knowledge; systematic with the use of a range of methods (biographical, semiotic, cultural, hermeneutic, historical, and theoretical generalisation) – to comprehend the stated purpose of the research. Scientific novelty. For the first time, the interrelationship of mythologizing and the development of Ukrainian drama as a means of theatre institutionalising in the beginning of the Soviet era is systematically studied. Conclusions. The publication proves the statement: A myth in the theatrical sphere can be any message in the language of drama due to the fact that the myth itself has no substantial boundaries. This is directly related to the fact that the myth is a phenomenon embedded in the primary sign system, that is, in the natural language of the theatre. The characteristics of a myth in drama include intentionality, naturalisation, aggressiveness, formality, and historicity. Myth in the theatrical sphere has an imperative, motivating character. It imposes its own aggressive, motivatingambiguity. A theatrical myth and symbol of the Soviet government, nurtured in Ukraine in the 20s of the 20th century, enabled the creation of a unique theatrical organism that made art popular (in a positive sense). It can be argued that the striving for the ideal created by the new government, on the one hand, and its discrediting, on the other hand, became the tendencies, the collision of which created the phenomenon of the «Ukrainian Soviet theatre». In general, the logic of mythologizing theatrical life was connected with a number of key interrelationships: myth – transformation of meaning into form – replacement of language with myth. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити особливості міфологізації української драматургії на початку радянської доби (1920-ті рр.). Методологія дослідження полягає в застосуванні низки методів: аналітичного – для осмислення літератури за темою статті; міждисциплінарного – з метою всебічного вивчення фактологічного матеріалу та набуття нових знань; системного з використання цілого спектру методів (біографічного, семіотичного, культурологічного, герменевтичного, історичного, теоретичного узагальнення) – задля досягнення мети дослідження. Наукова новизна. Уперше системно вивчено взаємну пов’язаність міфологізації та розвитку української драматургії як засобу інституалізації театру протягом початку радянської доби. Висновки. Доведено, що міфом у театральній сфері може бути будь-яке повідомлення мовою драматургії у зв'язку з тим, що міф сам по собі не має субстанціональних кордонів. Це безпосередньо зумовлено тим, що міф являє собою феномен, вбудований у первинну знакову систему, тобто в натуральну мову театру. До характеристик міфу в драматургії можна віднести: інтенціональність, натуралізованість, агресивність, формальність, історичність. Міф у театральній сфері має імперативний, спонукальний характер; він нав’язує власну агресивну, мотивуючу двосенсовість. Театральний міф і символ радянської влади, виплеканий в Україні у 1920-ті роки, дав змогу створити унікальний театральний організм, який робив мистецтво масовим (у позитивному сенсі). Можна стверджувати, що прагнення до ідеалу, створеного новою владою, з одного боку, і його дискредитація – з іншого, стали тими тенденціями, зіткнення яких і створило феномен «український радянський театр». Загалом логіка міфологізації театрального життя була пов’язана з низкою ключових взаємозв’язків: міф – трансформація сенсу у форму – заміна мови міфом. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject міфологізація uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject міф uk_UA
dc.subject маніпуляція uk_UA
dc.subject ідеологія uk_UA
dc.subject радянська влада uk_UA
dc.title Міфологізація української драматургії в радянську добу (1920-ті рр.) як спосіб інституалізації театру uk_UA
dc.title.alternative Mythologizing of Ukrainian Drama during the Soviet Era (1920s) as a Way of Theatre Institutionalising uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу