Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жаворонков, Марк Михайлович
dc.date.accessioned 2023-02-16T11:19:03Z
dc.date.available 2023-02-16T11:19:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Жаворонков М. М. Витоки феномену ілюзіонізму в синкретичних формах культури // Культура і сучасність. 2022. № 2. С. 60–65. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4702
dc.description The purpose of the article is to investigate the origins of illusionism art in syncretic forms of culture. The research methodology consists in the application of analytical, semiotic, and hermeneutic methods in the study of illusionism as a phenomenon of folk creativity that serves as a means of communication, accumulating a layer of sociocultural experience of the society. The scientific novelty of the study lies in the fact that for the first time the phenomenon of illusionism art is analysed in the cultural plane. In our research the illusionism art consists of works belonging to various genres that arise in a certain environment and perform ritual-magical, ceremonial, and entertainment functions, representing a cross-section of concrete-historical mass consciousness and culture. Conclusions. The illusionism art, which comprise illusion and manipulation, is a separate cultural phenomenon that incorporates a number of religious beliefs, folklore traditions, and samples of artistic creativity, forming as a process of social interaction. Illusionism combines the results of the evolution of knowledge and methods of their representation with the elements of general communication that form a symbiosis of cognitive and entertaining cultural content. As a means of intercultural communication based on a verbal and non-verbal component, illusionism has shown the ability to form social and cultural dialogue, which affected the general dynamics of cultural processes in the development of society. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – дослідити витоки мистецтва ілюзіонізму в синкретичних формах культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, семіотичного, герменевтичного методів у вивченні ілюзіонізму як феномену народної творчості, що слугує засобом комунікації, акумулюючи в собі пласт соціокультурного досвіду суспільства. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в культурологічній площині проаналізовано феномен мистецтва ілюзіонізму, що складається з різножанрових творів, які виникають у певному середовищі та виконують ритуально-магічні, обрядові, розважальні функції, репрезентуючи зріз конкретно-історичної масової свідомості та культури. Висновки. Мистецтво ілюзіонізму, що включає в себе ілюзію та маніпуляцію, є окремішним явищем культури, котре вбирає в себе низку релігійних вірувань, фольклорних традицій, взірців художньої творчості, формуючись як процес соціальної взаємодії. Ілюзіонізм поєднує в собі результати еволюції знань та методів їхньої репрезентації з елементами загальної комунікації, що утворюють симбіоз пізнавально-розважального контенту культури. Як засіб міжкультурної комунікації на основі вербального й невербального складників ілюзіонізм виявив здатність формувати соціальний і культурний діалог, що вплинуло на загальну динаміку культурних процесів у розвитку суспільства uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject мистецтво ілюзіонізму uk_UA
dc.subject синкретизм uk_UA
dc.subject ритуально-магічні форми культури uk_UA
dc.subject обряд uk_UA
dc.subject міф uk_UA
dc.subject комунікація uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject фольклор uk_UA
dc.subject релігія uk_UA
dc.title Витоки феномену ілюзіонізму в синкретичних формах культури uk_UA
dc.title.alternative Origins of Illusionism Art in Syncretic Forms of Culture uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу